Dantza garaikidea hezkuntza hobetzeko
Mikrokredentzialak dantza eta hezkuntza batzen ditu, dantza garaikidea tresna pedagogiko gisa integratuz. UPV/EHUren eta Dantzazen arteko lankidetza, irakaskuntza sormenez eta akademiaren eta praktika artistikoaren arteko elkarrizketaz eraldatzeko.
Azalpena
Arteek, sormenak eta gorputzak zailtasunak izaten dituzte irakaskuntza-planen eta haien praktiken barruan lekua izateko, eta funtsezko tresna izan daitezke hezkuntza-prozesuetarako.
Arte-titulazioak “Araubide bereziko irakaskuntzak” deituriko arloan daude, eta historikoki zailtasunak izan dituzte unibertsitateko ikasketa-planetan erabat integratzeko eta hezkuntza-esparruarekin erabat lotzeko.
Oztopo horiek gainditzeko aukera paregabea da mikrokredentzial hau, mundu akademikoaren eta sektore artistikoaren artean zubi bat sortuz.
Helburuak
Hezkuntzaren esparruan artearen eta sormenaren integrazioa sustatzea.
Irakasleen adierazpen- eta komunikazio-gaitasunak hobetzea.
Mundu akademikoaren eta artistikoaren artean zubi bat ezartzea.
Arte-bitartekaritzaren esparruan ekintzailetza eta proiektuen kudeaketa bultzatzea.
Irakaskuntza sortzaileari buruzko hausnarketa kritikoa sustatzea.
Dantza garaikideari buruzko ikaskuntza praktiko eta teorikorako espazio bat sortzea.
Hezkuntza-testuinguruetan dantza garaikidea aplikatzeko gaitasuna garatzea.
Ikaskuntzaren emaitzak eta lorpen mota
1. Ezagutza teorikoak eta ulermena
- Emaitza: Dantza garaikidearen printzipioen oinarrizko ulermena lortzea eta horiek irakaskuntzan integratzea.
- Lorpena:
- Dantza garaikidearen oinarri teorikoak ezagutzea.
- Gorputz-mugimenduaren eta ikaskuntza pedagogikoaren arteko loturak ulertzea.
- Dantza garaikidearen historia eta bilakaera ezagutzea hezkuntza-tresna gisa.
2. Trebetasun praktikoak (Gaitasun teknikoak)
- Emaitza: Dantza garaikideko teknikak aplikatzea testuinguru pedagogiko batean.
- Lorpena:
- Dantza garaikideko mugimenduak egiteko eta irakaskuntzara egokitzeko gaitasuna.
- Sekuentzia koreografiko sinpleak garatzea hezkuntza-inguruneetan erabiltzeko.
- Dantza-praktikak sartzea ikasgelako dinamika hobetzeko.
3. Trebetasun pedagogikoak (irakaskuntzako gaitasunak)
- Emaitza: Dantza garaikidean oinarritutako hezkuntza-estrategiak ezartzea.
- Lorpena:
- Ikaskuntza-prozesuan mugimendua eta gorputza integratuko dituzten jarduera pedagogikoak diseinatzea.
- Irakaskuntza-teknikak egokitzea hainbat motatako ikasleentzat eta adinentzat, dantza tresna inklusibo gisa erabilita.
- Mugimenduak ikasleen ikaskuntza kognitiboan eta emozionalean duen eraginari buruz hausnartzeko gaitasuna.
4. Pentsamendu kritikoa eta gogoetatsua
- Emaitza: Dantza garaikideak ikaskuntzan eta irakaskuntzan duen eragina ebaluatzea.
- Lorpena:
- Norberaren praktika pedagogikoei buruz hausnartzeko eta dantzaren erabileraren bidez hobetzeko gaitasuna.
- Dantza garaikidea ikasgelan txertatzean lortutako emaitzen ebaluazio kritikoa.
- Irakaskuntzan dantza ezartzeak dituen oztopo eta erronkei begirada kritikoa ematea.
5. Sormena eta berrikuntza
- Emaitza: Dantza garaikidean oinarritutako hezkuntza-metodologia berriak sortzea.
- Lorpena:
- Curriculumaren hainbat arlotan dantza garaikidea txertatuko duten ikuspegi pedagogiko berritzaileak diseinatzea.
- Dantza ikasleen adierazpen- eta ikaskuntza-bitarteko gisa erabiltzeko proposamen sortzaileak garatzea.
6. Lankidetza eta talde-lana
- Emaitza: Elkarlana sustatzea mugimenduaren eta dantzaren bidez.
- Lorpena:
- Gorputza adierazpen- eta konexio-bitarteko gisa erabiliz, taldeetan liderrak izateko eta lankidetzan aritzeko gaitasuna.
- Dantzaren bidez, parte-hartze aktiboa eta hitzik gabeko komunikazioa sustatzea.
Sarbide-baldintzak eta onarpen-irizpideak
Baldintzatutako adina: 25 eta 65 urte.
Ikaskuntza-esperientziaren maila, EQF, European Qualifications Framework kualifikazio-esparruaren arabera
Proposatutako EQF maila: 5. maila
Justifikazioa:
EQFren 5. mailak ezaugarri hauek ditu:
1. Ezagutzak:
- Esparru edo ikasketa zabal eta espezializatuak, funtsezko kontzeptuak aztertzeko eta interpretatzeko gaitasuna dutenak.
- Mikrokredentzial horretan, ikasleek irakaskuntzari aplikatutako dantza garaikidean espezializatutako ezagutza eskuratuko dute, eta hori hedadura- eta espezializazio-maila horretan sartzen da
2. Trebetasunak:
- Arazo abstraktuetarako sormenezko konponbideak garatzeko gaitasuna eskatzen du.
- Ikastaroaren testuinguruan, ikasleek mugimenduak egiteaz gain, pedagogikoki ere aplikatzen dituzte, eta dantza-teknikak irakaskuntzako testuinguruetara sormenez egokitzen dituzte.
3. Erantzukizuna eta autonomia:
- 5. mailak, halaber, aurreikusi ezin diren erabakiak behar diren testuinguruetako jarduerak kudeatzea eta gainbegiratzea eskatzen du.
- Parte-hartzaileek askotariko hezkuntza-egoeretan dantza kudeatzeko eta aplikatzeko trebetasunak garatuko dituzte, martxari buruzko erabaki pedagogikoak hartuz eta ikasleen beharretara egokituz.
Xehetasunak:
Maila horretan, ikasleek oinarrizko aplikaziotik haratago doan ulermen teorikoa eta praktikoa lortzen dute, eta dantza garaikidea beren hezkuntza-praktikan integratzeko aukera ematen dieten gaitasun kritiko eta sortzaileak garatzen dituzte. Era berean, ikasten ari dira erabaki pedagogiko autonomoak hartzen, talde bat kudeatzen eta irakaskuntza aurreikusi ezin diren testuinguruetara egokitzen.
Gainera, 2 kredituko mikrokredentzial bat (20 eskola-ordu) ondo lerrokatzen da askotan 5. mailan dauden ikastaroekin, sarritan esparru horren barruan iraupen laburreko prestakuntza espezializatuen baliokideak baitira.
ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations gaitasun-esparru batzuk
Pedagogia
Deskribapena: Hezkuntza-printzipioak aplikatzea ikasleen ikaskuntza errazteko, irakaskuntzaren edukia planifikatuz, ezarriz eta ebaluatuz.
URL: Pedagogia ESCOn
Sormena artean
Deskribapena: Artearen testuinguruan ideia berritzaile eta originalak sortzeko gaitasuna, hala nola koreografiak, dantza-lanak edo arte-irakaskuntzako metodoak sortzekoa.
URL: Sormena ESCOn
Egokitzapen pedagogikoa
Deskribapena: Irakaskuntza-metodoak ikasleen behar espezifikoetara egokitzea, aldez aurreko trebetasunak, ikaskuntza-estiloak eta erronka pertsonalak kontuan hartuta.
URL: Egokitzapen pedagogikoa ESCOn
Etengabeko trebakuntza
Deskribapena: Gaitasun profesionalen etengabeko hobekuntza sustatzea eta horretan parte hartzea, trebetasun eta ezagutza berriak etengabe eskuratuz.
URL: Etengabeko trebakuntza ESCOn
Ebaluazio-probak
- Idatzizko ebaluazioak: 4. Saiakerak
- Ebaluazio praktikoak: 4. Zereginak (ariketa praktikoak)
- Autoikaskuntzako ebaluazioak: 1. Autoebaluazioak
Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
- Profesionalak
Metodologia
Mikrokredentzialak ikuspegi hibridoa eta kolaboratiboa du, saio bakoitzean teoria eta praktika integratzen dituena. Jarduera dinamiko eta gogoetatsuen bidez, dantza garaikidearen eta hezkuntzaren arteko loturak aztertzen dira, sormena tresna pedagogiko gisa sustatuz.
Bost saiotan egituratzen da, testuinguru artistikoa eta pedagogikoa ulertzeko osagai teorikoak irakaskuntzan dantza aplikatzeko diseinatutako praktikekin orekatuz. Saio bakoitza hezkuntzako eta dantzako profesionalek gidatzen dute, esperientzia akademikoa eta praktika artistikoa uztartuz.
Parte-hartze aktiboa funtsezkoa da: bertaratuek adierazpen-trebetasunak garatzen dituzte, irakaskuntza-modu berriei buruz hausnartzen dute eta benetako hezkuntza-testuinguruetan aplika daitezkeen proiektuak diseinatzen dituzte. Metodologia horrek ikaskuntza esanguratsua eta elkarrizketa aberasgarria sustatzen ditu hezkuntzaren eta artearen esparruen artean.
Lankidetza
Zuzendariak
Beronika Azpillaga Larrea
UNIVERSIDAD DEL PAÍS VASCO
Irakaslea Euskal Herriko Unibertsitateko Hezkuntza Zientzien Sailean, Hezkuntza, Filosofia eta Antropologia Fakultatean. Aholkulari publikoa eta bigarren eta lehen hezkuntzako sare publikoko hainbat zentrotan. Unibertsitate arloan, eskolak ematen ditu, Orientazio Psikopedagogikoarekin eta Hizkuntzaren eta Komunikazioaren Pedagogiarekin lotutako edukiekin. Jorratzen dituen ikerketa lerroak honako hauek dira: "genero sozializazioa hezkuntza testuinguruetan", "Komunikazio interakzioaren ikerketa" eta "Eraginkortasuna eta eskola hobekuntza". Ikerketa proiektu askotan parte hartu du, guztiak deialdi publikoetan eta aitortutako deialdietan emandako diru laguntzekin hornituak. Gaur egun I + G + B GESKOLA edo Eskola Hobekuntza genero ikuspegitik Euskal Autonomia Erkidegoan (PGC2018-) proiektuan ikertzaile nagusia da. 094124-B-100, MCIU / AEI / FEDER, EB). Argitalpen ugari eta egonaldiak egin ditu AEBetan, Mexikon edo Italian bezalako herrialdeetako Unibertsitateetan; Gaur egun, Gipuzkoako Campuseko Errektoreordetzako Euskara eta Kulturako zuzendaria
fernando saenz de ugarte balza
DANTZAZ
Fernando Sáenz de Ugarte kultura-kudeatzaile eklektikoak esperientzia luzea du ingurumen-hezkuntzako, animazio soziokulturaleko eta gizarte- eta hezkuntza-animazioko edo nazioarteko giza eskubideetako proiektuetan. Azken 25 urteetan, arte eszenikoen sektorean zentratu da, Teatro Paraison parte hartu du, Barañaingo Auditorioa zuzendu du Nafarroan hamar urtez, eta Espainiako Antzoki, Auditorio, Sare, Zirkuitu eta Titulartasun Publikoko Jaialdien Sareko zuzendaritza-batzordeko kide izan da. 2012an sartu zen Dantzazen, konpainiaren berregituraketa eta sendotzea bere gain hartuz eta berrikuntzatik eta elkarlanetik abiatutako lan-ildoak txertatuz. Koreografiak sortzeko eta ekoizteko urteko prozesuak diseinatzen ditu, eta Think Tanz izeneko berrikuntza-laborategia abian jartzeaz arduratzen da. Laborategi horrek koreografia-sorkuntza beste enpresa-sektore batzuekin erlazionatzen du, hala nola turismoarekin, ostalaritzarekin, industriarekin, kirolarekin edo hezkuntzarekin. Era berean, Dantzaz-ek azken urteotan egindako hainbat bitartekaritza-estrategia bultzatu ditu, bide berriak irekitzen ari direnak, eta Dantzaz sortzeko prozesuetarako zeharkako pieza bihurtu dira.
Hizlariak
Bertha Bermudez Pascual
Maurice Bejart, William Forsythe, Nacho Duato, Rui Horta, Paul Solvin Norton, Gregory Colbert eta Emio Greco | Pieter C. Scholtenen koreografo entzutetsuekin batera dantzari karrera bat egin ondoren, Bermudezek bere ibilbide profesionala zuzendu du dantzaren transmisioaren, ikerketaren eta dokumentazioaren esparrura, eta bitartekaritza eta estudioko hainbat proiektu koordinatu eta zuzendu ditu Amsterdk-eko Centro Koreografikoarentzat. Dantzaren, dokumentazioaren eta bitarteko digitalen analisian zentratutako Europako hainbat ikerketa-talderekin modu estuan lan egiten du, eta, 2016tik, Dantzazen lan egiten du, Red Atalak proiektua koordinatuz, proiektuak garatuz eta koreografoei lagunduz.
Laura Gomez Latasa
Dantzaz-eko partaide izateko aukera lortzen du. Bertan, hiru urtetan zehar sorkuntza prozesu desbardinetan egoteko aukera izan du hainbat koreografoekin lan eginez; Gil Harush, Hilde Koch, Carmen Larraz edota Giovanni Insaudo adibidez. Dantzari moduan, MDV Danza eta Eva Guerreroren proiektuetan egon da eta gaur egun, Iñigo Rementeriarekin batera, bere dantza kolektiboa sortu du, Diskordia Kolektiaboa deitutakoa. 2021etik Datzazeko mediazio taldeko partaide izan da, dantza beste testuinguru eta errealitate desberdinetara gerturatuz. Aldi berean, Gizarte Hezkuntza ikasten ari da UNED unibertsitatean. Ikasketak mediazioak egiteko tresnak aberastu eta hobetzeko balio izan diote. Beste alde batetik, bai Bilbon, Sevillan eta gaur egun Donostian dantza klaseak eman ditu adin anitzeko ikasleekin.
Matrikula prezioak
Matrikula | 2025-02-28 arte |
---|---|
60,00 EUR |
Kokalekua
Dantzagunea
Pilotarien kalea, z/g (edificio Niessen) ,20100 Errenteria
Gipuzkoa
Dantzagunea
Pilotarien kalea, z/g (edificio Niessen) ,20100 Errenteria
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.
3 - Osasuna eta ongizatea
Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.
Informazio gehiago4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago5 - Genero berdintasuna
Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.
Informazio gehiago17 - Helburuak lortzeko aliantza
Garapen Jasangarrirako Munduko Aliantza ezartzeko eta biziberritzeko bitartekoak indartzea. Gai gakoak: baliabideen mobilizazioa, BPGren % 0,7 garapenerako laguntza ofizialerako, kanpo zorra, finantzak, teknologia eta berrikuntza arloko lankidetza, ekologikoki arrazionalak diren teknologiak, gaitasunak sortzea, alde anitzeko merkataritza sistema unibertsala, arau eta erakunde koherentzia, datuen eskuragarritasuna, zaintza, adierazleak eta kontu ematea.
Informazio gehiago