Gizartea
Osasuna
Mikrokredentzialak
Pertsonalizazioa, Parte-hartzea eta Komunitatea

Pertsonalizazioa, Parte-hartzea eta Komunitatea

14. Urr, 2025 - 20. Ots, 2026 Kod. 323-25

Azalpena

Gizarte-zerbitzuak aldatzen ari diren testuinguru honetan, ikastaro honek ikuspegi integrala eskaintzen du: laguntzak pertsonalizatzea, komunitate-inklusioa eta herritartasuna bete-betean baliatzea. Giza Eskubideen printzipioetan oinarrituta, programa honek parte-hartzaileei ezagutzak eta tresnak ematen dizkie, egunerokotasunean laguntza behar duten pertsonen autodeterminazioa, parte-hartze soziala eta ongizatea sustatuko duten laguntza- eta zaintza-ereduak diseinatu eta ezartzeko.

Ikasturtean zehar, funtsezko gaiak landuko dira, hala nola Desgaitasuna duten Pertsonen Eskubideei buruzko Konbentzioa, desinstituzionalizazio prozesuak, pertsona ardatz duten praktikak, eta gizarte zerbitzuei aplikatutako etika. Metodologia berritzaileak esploratuko dira, kasuen kudeaketa, laguntza-sareen garapena eta pertsonarengan zentratutako plangintza barne, PATH, MAPak, Essential Lifestyle Planning eta Harremanetan Zentratutako Plangintza bezalako tresnak ezagutuz.

Ikastaroak osagai praktiko handia du, eta talde-lana eta esku-hartze komunitarioko proiektuen sorrera sustatzen ditu. Helburua da ikasgela ikaskuntza-komunitate gisa funtzionatzea, parte-hartzaileek esperientziak truka ditzaten eta beren inguruneetan aplika daitezkeen irtenbideak gara ditzaten.

Programa hau gizarte zerbitzuetako profesionalei, laguntza komunitarioaren eremuan esperientzia duten pertsonei eta gizarteratze eta garapen komunitarioaren aldeko estrategia berritzaileetan sakontzeko interesa duen edonori zuzenduta dago.

Amaitutakoan, parte-hartzaileak gai izango dira laguntza-estrategia pertsonalizatuak, ikuspegi etikokoak eta eskubideetan oinarritutakoak, aztertzeko, diseinatzeko eta ezartzeko, eta komunitate inklusiboagoak eta bidezkoagoak sortzen laguntzeko.

Irakurri gehiago

Helburuak

Giza Eskubideak eta haien aplikazioa gizarte-zerbitzuetan ulertzea, duintasunaren eta aniztasunaren kontzeptuak landuz.

Egunerokorako laguntza behar duten pertsonen herritartasuna, gizarteratzea eta parte-hartze komunitarioa sustatzea, desinstituzionalizazio-prozesuak eta horiek pertsonengan duten eragina aztertuz.

Pertsonarengan Zentratutako Praktiken garapena sustatzea, autore ezagunen ikuspegi eta teorietan oinarritua, komunitateak sortzen laguntzeko oinarrizko trebetasunak garatuz, zaintza edo laguntza behar duten pertsonei kontrola itzultzen dien ikuspegi batetik.

Etika gizarte-zerbitzuen praktikan txertatzea, autodeterminazioa eta pertsonen ongizatea sustatzen dituzten praktika berritzaileak inplementatuz.

Gizarte-zerbitzuen arloko berrikuntzari buruz hausnartzea, bai eta bizi-kalitatearekin eta emaitza pertsonalekin lotutako ebaluazioari buruz ere.

Irakurri gehiago

Ikaskuntzaren emaitzak eta lorpen mota

1. Helburua: Giza Eskubideak eta hauek gizarte zerbitzuetan duten aplikazioa ulertzea, duintasun eta aniztasun kontzeptuak landuz.

  • Ikaskuntzaren emaitza: Giza Eskubideen oinarrizko printzipioak identifikatzea eta gizarte zerbitzuen pertsonalizazioarekin duten lotura. / Giza Eskubideen oinarrizko printzipioak identifikatzea eta haurtzaroari, adinekoei eta bestelako kolektiboei arreta emateko politiketan duten eragina.
  • Lorpen-mota: Pentsamendu kritikoa garatzea eta lege-esparruak aplikatzea eskubideak urratzen diren kasu praktikoetan.

2. Helburua: Egunerokorako laguntza behar duten pertsonen herritartasuna, gizarteratzea eta parte-hartze komunitarioa sustatzea, desinstituzionalizazio prozesuak eta pertsonengan duten eragina aztertuz.

  • Ikaskuntzaren emaitza: Komunitatean laguntza behar duten pertsonen parte-hartze aktiboa erraztuko duten estrategiak diseinatzea. / Partaidetza-estrategiak diseinatzea, komunitate-garapeneko ereduetan (ABCD, komunitate-mapak, zainketa-ekosistemak) eta laguntza autozuzendurako tresnetan (aurrekontu pertsonalak) oinarrituta. Instituzionalizazioaren eragina aztertzea eta pertsonarengan zentratutako alternatibak proposatzea. // Komunitate-zerbitzuen ereduak ebaluatzea esparru teorikoetan oinarrituta, hala nola Rol Sozialen Balorazioaren Teoria eta John O’Brienen 5 Esperientzia Baloratuak.
  • Lorpen mota: Laguntza sareen eraikuntzan aplikazio praktikoa.// Gizarteratzeko eta komunitate inguruneetan kapital soziala indartzeko metodologien aplikazio praktikoa. Hausnarketa kritikoa eta proposamen berritzaileen inplementazioa.// Ikuspegi instituzionalizatuen eta komunitateko bizi-ereduen arteko analisi konparatiborako gaitasuna.

3.Helburua: Pertsonarengan Zentratutako Praktiken garapena sustatzea, autore ezagunen ikuspegi eta teorietan oinarrituta, komunitateak sortzen laguntzeko oinarrizko trebetasunak garatuz, zaintza edo laguntza behar duten pertsonei kontrola itzultzen dien ikuspegi batetik.

  • Ikaskuntzaren emaitza: Esku-hartze komunitarioko metodologiak aplikatzea pertsonen autonomia eta autodeterminazioa indartzeko.// Kasuen kudeaketarako tresnak eta planifikazio parte-hartzaileko estrategiak aplikatzea, lagundutako pertsonen autodeterminazioa indartzeko.// Pertsona testuinguru desberdinetan zentratutako ikuspegietan oinarritutako esku-hartze ereduak inplementatzea.// Pertsonarengan Zentratutako Planifikazio Metodologiak inplementatzea (MAPak, PATH, Personal Future’s Planning, Sentesning Planning, Planning Planning, Harreman Errealetan oinarritutako Planifikazioa).
  • Lorpen mota: Konpetentzia praktikoen garapena esku-hartze sozialean.// Ikuspegi praktikoen inplementazioa laguntza beharra duten pertsonen autonomiarako eta erabakiak hartzeko. Ezagutza teorikoa esku-hartze sozial eta komunitarioari transferitzea

4. Helburua: Etika gizarte zerbitzuen praktikan txertatzea, autodeterminazioa eta pertsonen ongizatea sustatzen duten praktika berritzaileak inplementatuz.

  • Ikaskuntzaren emaitza: Laguntzen horniduran gatazka etikoak ebaluatzea eta etikan oinarritutako irtenbideak proposatzea. // Gizarte-zerbitzuen arloko arazo etikoak konpontzea, printzipio etikoak eta erabakiak hartzeko estrategiak aplikatuz.
  • Lorpen-mota: Judizio etiko arrazoitua garatzea, gizarte- eta osasun-arretako kasuetan esku hartzeko.

5. Helburua: Gizarte-zerbitzuen arloko berrikuntzari buruz hausnartzea, baita bizi-kalitatearekin eta emaitza pertsonalekin lotutako ebaluazioari buruz ere.

  • Ikaskuntzaren emaitza: Autonomia eta ongizate subjektiboaren sustapenean oinarritutako esku-hartze estrategiak garatzea. // Zerbitzuak integratzeko, erakundeen arteko koordinaziorako eta laguntzak pertsonalizatzeko proposamen berritzaileak diseinatzea, ikuspegi intersekzional batetik. Bizi-kalitatea ebaluatzeko tresnak erabiltzea, erabiltzaileen emaitza pertsonaletan, 2030 Agendan eta garapen iraunkorreko helburuetan oinarrituak.
  • Lorpen mota: Praktika berritzaileen aplikazioa testuinguru errealetan. // Gizarte-zerbitzuen esparruan irtenbide berritzaileak diseinatzeko eta ezartzeko gaitasuna. Inpaktu soziala eta ongizate pertsonala ebaluatzeko teknikak menderatzea.
Irakurri gehiago

Sarbide-baldintzak eta onarpen-irizpideak

Gizarte- eta komunitate-zerbitzuen arloko prestakuntza akademikoa edo lanbide-esperientzia, baldintza hauetako bat, gutxienez, betetzen bada:

  • Goi-mailako titulua Gizarte Zientzietan, hala nola Gizarte Lanean, Gizarte Hezkuntzan, Psikologian, Soziologian, Terapia Okupazionalean edo antzeko arloetan.
  • Gizarte-zerbitzuen testuinguruan, pertsonei arreta eta laguntza ematen esperientzia profesional egiaztatua izatea, baita unibertsitate-gradurik izan ezean ere.

Beren egunerokoan laguntza behar duten pertsonak, laguntzak pertsonalizatzeari eta gizarteratzeari buruzko ezagutzan sakondu nahi dutenak.

Prestakuntza akademiko espezifikorik ez duten pertsonak, baina laguntzak pertsonalizatzeko interesa eta motibazioa dutenak, motibazio-gutun baten bidez haien egokitasuna froga dezaketenak.

Ikastaroak elkarlaneko ikaskuntza-ingurune bat eta praktika-komunitate bat sortu nahi dituenez, hautaketa-prozesuak alderdi hauek hartuko ditu kontuan:

  • Hizkuntz eskakizuna egitarauari egokitzea, hautagaien behar eta itxaropenei prestakuntza egokia emango zaiela bermatuz.
  • Esperientzia eta/edo aurretiko prestakuntza gizarte- eta komunitate-zerbitzuen eremuan.
  • Motibazio-gutun baten bidez egiaztatutako interesa eta motibazioa. Bertan izangaiak ikastaroan izena emateko dituen arrazoiak azalduko ditu eta ikasitakoa nola aplikatzea espero duen azalduko du.
  • Profilen aniztasuna, esperientzia maila eta jatorri ezberdineko pertsonen parte-hartzea sustatuz, ikaskuntza komunitatea aberasteko asmoz.

Eskaera kopurua plaza kopurua baino handiagoa bada, irizpide horien balorazioan oinarritutako hautaketa prozesua egingo da, parte-hartzaileak eta programaren helburuak ahalik eta ondoen egokitzen direla bermatzeko.

Baldintzatutako adina: 25 eta 64 urte.

Irakurri gehiago

Ikaskuntza-esperientziaren maila, EQF, European Qualifications Framework kualifikazio-esparruaren arabera

EQF 5. maila: Gizarte-zientzietan edo antzeko esparruetan goi-mailako prestakuntza duten parte-hartzaileentzat, edo, aurreko goi-mailarik ez izan arren, gizarte-zerbitzuen arloan esperientzia profesionala dutenentzat. Ikastaroak ikuspegi teoriko eta metodologia berritzaileetan sakontzen du, pentsamendu kritikoa eta gizarte-zerbitzuetan eraldaketa-estrategiak diseinatzeko eta ezartzeko gaitasuna sustatuz, orientazio praktiko handiarekin.

ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations gaitasun-esparru batzuk

http://data.europa.eu/esco/skill/117df904-d348-4f14-bc92-feaaccba4ece

Gaitasun hauek bat datoz ESCO esparruarekin eta ikastaroaren helburuekin:

Erakundeetan inklusioa sustatzea: Erakundeetan gizonen eta emakumeen, talde etnikoen eta gutxiengoen arteko aniztasuna eta tratu-berdintasuna sustatzea, diskriminazioa saihesteko eta inklusioa eta ingurune positiboa bermatzeko.

  • Babes-sareak eraikitzearekin, kapital soziala garatzearekin eta erabateko hiritartasunarekin lotzen da.

Gizarte-laneko, gizarte-hezkuntzako, esku-hartze komunitarioko eta gizarte-zerbitzuen kudeaketako kualifikazioekin eta lanbideekin lotzen da ikastaroa. ESCOren araberako prestakuntza garrantzitsu batzuk:

Psikologo soziala eta komunitarioa (social psychologist / community psychologist)
→ Esku-hartze sozialarekin, behar komunitarioen azterketarekin eta inklusioaren sustapenarekin zerikusia duena.

Gizarte-langilea (social worker)
→ Pertsonarengan zentratutako plangintzarekin eta testuinguru komunitarioetan autodeterminazioa babestearekin lerrokatuta.

Gizarte eta komunitateko zerbitzuen kudeatzailea (social services manager)
→ Babes-, desinstituzionalizazio- eta inklusio-programen koordinazioarekin lotuta.

Inklusioan eta irisgarritasunean aditua (specialist in accessibility and inclusion)
→ Ingurune irisgarriak diseinatzearekin eta laguntza-estrategia pertsonalizatuak ezartzearekin lotuta dago.

Giza eskubideen eta gizarte ongizatearen arloko aholkularia (human rights adviser / social welfare adviser)
→ Bioetikan, eskubideen defentsan eta gizarte-politiken eraginean fokatuta.

http://data.europa.eu/esco/skill/594a002c-de7a-4805-8cb9-a4c6283b61c3

Gaitasun hauek bat datoz ESCO esparruarekin eta ikastaroaren helburuekin:

Sustapen komunitarioko jarduerak integratzea: Sustapen komunitarioko jarduerak kontserbazio-proiektuetan txertatzea, ikaskuntzaren eta parte-hartzearen ezagutza, alderdi sozialak eta emozionalak barne hartzeko.

→ Laguntzen pertsonalizazioa eta pertsonarengan oinarritutako plangintza-ikuspegia barne hartzen ditu.

Gizarte-laneko, gizarte-hezkuntzako, esku-hartze komunitarioko eta gizarte-zerbitzuen kudeaketako kualifikazioekin eta lanbideekin lotzen da ikastaroa. ESCOren araberako prestakuntza garrantzitsu batzuk:

Psikologo soziala eta komunitarioa (social psychologist / community psychologist)
→ Esku-hartze sozialarekin, behar komunitarioen azterketarekin eta inklusioaren sustapenarekin zerikusia duena.

Gizarte-langilea (social worker)
→ Pertsonarengan zentratutako plangintzarekin eta testuinguru komunitarioetan autodeterminazioa babestearekin lerrokatuta.

Gizarte eta komunitateko zerbitzuen kudeatzailea (social services manager)
→ Babes-, desinstituzionalizazio- eta inklusio-programen koordinazioarekin lotuta.

Inklusioan eta irisgarritasunean aditua (specialist in accessibility and inclusion)
→ Ingurune irisgarriak diseinatzearekin eta laguntza-estrategia pertsonalizatuak ezartzearekin lotuta dago.

Giza eskubideen eta gizarte ongizatearen arloko aholkularia (human rights adviser / social welfare adviser)
→ Bioetikan, eskubideen defentsan eta gizarte-politiken eraginean fokatuta.

http://data.europa.eu/esco/skill/0a4c5823-8b09-4e6b-95b4-8036ef3b9c4c

Gaitasun hauek bat datoz ESCO esparruarekin eta ikastaroaren helburuekin:

Premia indibidual edo komunitarioak defendatzea
→ ABCD eta mapeo komunitarioa bezalako eredu berritzaileetan oinarritutako esku-hartze sozialeko estrategien garapenarekin erlazionatuta.

Gizarte-laneko, gizarte-hezkuntzako, esku-hartze komunitarioko eta gizarte-zerbitzuen kudeaketako kualifikazioekin eta lanbideekin lotzen da ikastaroa. ESCOren araberako prestakuntza garrantzitsu batzuk:

Psikologo soziala eta komunitarioa (social psychologist / community psychologist)
→ Esku-hartze sozialarekin, behar komunitarioen azterketarekin eta inklusioaren sustapenarekin zerikusia duena.

Gizarte-langilea (social worker)
→ Pertsonarengan zentratutako plangintzarekin eta testuinguru komunitarioetan autodeterminazioa babestearekin lerrokatuta.

Gizarte eta komunitateko zerbitzuen kudeatzailea (social services manager)
→ Babes-, desinstituzionalizazio- eta inklusio-programen koordinazioarekin lotuta.

Inklusioan eta irisgarritasunean aditua (specialist in accessibility and inclusion)
→ Ingurune irisgarriak diseinatzearekin eta laguntza-estrategia pertsonalizatuak ezartzearekin lotuta dago.

Giza eskubideen eta gizarte ongizatearen arloko aholkularia (human rights adviser / social welfare adviser)
→ Bioetikan, eskubideen defentsan eta gizarte-politiken eraginean fokatuta.

http://data.europa.eu/esco/skill/5ff0df56-48a7-4f84-937f-ba9a88182f3f

Gaitasun hauek bat datoz ESCO esparruarekin eta ikastaroaren helburuekin:

Giza eskubideen errespetua sustatzea

→ Giza Eskubideetan eta Desgaitasuna duten Pertsonen Eskubideei buruzko Konbentzioan oinarritutako ikuspegiarekin bat etorriz.

Gizarte-laneko, gizarte-hezkuntzako, esku-hartze komunitarioko eta gizarte-zerbitzuen kudeaketako kualifikazioekin eta lanbideekin lotzen da ikastaroa. ESCOren araberako prestakuntza garrantzitsu batzuk:

Psikologo soziala eta komunitarioa (social psychologist / community psychologist)
→ Esku-hartze sozialarekin, behar komunitarioen azterketarekin eta inklusioaren sustapenarekin zerikusia duena.

Gizarte-langilea (social worker)
→ Pertsonarengan zentratutako plangintzarekin eta testuinguru komunitarioetan autodeterminazioa babestearekin lerrokatuta.

Gizarte eta komunitateko zerbitzuen kudeatzailea (social services manager)
→ Babes-, desinstituzionalizazio- eta inklusio-programen koordinazioarekin lotuta.

Inklusioan eta irisgarritasunean aditua (specialist in accessibility and inclusion)
→ Ingurune irisgarriak diseinatzearekin eta laguntza-estrategia pertsonalizatuak ezartzearekin lotuta dago.

Giza eskubideen eta gizarte ongizatearen arloko aholkularia (human rights adviser / social welfare adviser)
→ Bioetikan, eskubideen defentsan eta gizarte-politiken eraginean fokatuta.

http://data.europa.eu/esco/skill/3aa7e88e-bebd-48b1-94ba-6efddeecf08f

Gaitasun hauek bat datoz ESCO esparruarekin eta ikastaroaren helburuekin:

Gizarte-zerbitzuek artatzen dituzten erabiltzaile ahulak babestea
→ Autodeterminazioaren, aurrekontu pertsonalen eta auto-gidatutako babesaren sustapenarekin lotzen da.

Gizarte-laneko, gizarte-hezkuntzako, esku-hartze komunitarioko eta gizarte-zerbitzuen kudeaketako kualifikazioekin eta lanbideekin lotzen da ikastaroa. ESCOren araberako prestakuntza garrantzitsu batzuk:

Psikologo soziala eta komunitarioa (social psychologist / community psychologist)
→ Esku-hartze sozialarekin, behar komunitarioen azterketarekin eta inklusioaren sustapenarekin zerikusia duena.

Gizarte-langilea (social worker)
→ Pertsonarengan zentratutako plangintzarekin eta testuinguru komunitarioetan autodeterminazioa babestearekin lerrokatuta.

Gizarte eta komunitateko zerbitzuen kudeatzailea (social services manager)
→ Babes-, desinstituzionalizazio- eta inklusio-programen koordinazioarekin lotuta.

Inklusioan eta irisgarritasunean aditua (specialist in accessibility and inclusion)
→ Ingurune irisgarriak diseinatzearekin eta laguntza-estrategia pertsonalizatuak ezartzearekin lotuta dago.

Giza eskubideen eta gizarte ongizatearen arloko aholkularia (human rights adviser / social welfare adviser)
→ Bioetikan, eskubideen defentsan eta gizarte-politiken eraginean fokatuta.

Ebaluazio-probak

  • Ebaluazio praktikoak: 1. Proiektuak
  • Ebaluazio praktikoak: 4. Zereginak (ariketa praktikoak)
  • Hausnarketa-ebaluazioak: 1. Gogoeta idatziak
  • Hausnarketa-ebaluazioak: 2. Gogoetazko eztabaida-taldeak

Jarduera nori zuzenduta

  • Profesionalak
  • Publiko orokorra

Antolakuntza

  • EHU

Lankidetza

  • Next Generation
  • Ministerio de ciencia, innovación y universidades
  • Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  • Eusko Jaurlaritza/ Gobierno Vasco

Zuzendariak

Ainara Arnoso Martínez

Euskal Herriko Unibertsitatea

Maria Muñoz Ezkergain

Matia Fundazioa

Hizlariak

Raúl Agirre Calvo

Erkuden Aldaz Arroyo

RAFAEL ARMESTO DEL CAMPILLO

Ainara Arnoso Martínez

Euskal Herriko Unibertsitatea

AINHOA ARRILLAGA MAYOZ

Maider Azurmendi Ormazabal

Fundación José Matía Calvo

Josemi Beltrán

Carol Blessing

Cristina Buiza Bueno

MATIA

Doctora en Psicología de la Salud por la Universidad Autónoma de Madrid, con tesis doctoral titulada “Evaluación y conceptualización de la Enfermedad de Alzheimer avanzada”, Máster en Terapias Contextuales y de Tercera Generación por el Instituto ACT, Máster en Neuropsicología por la Universidad Autónoma de Barcelona, y Máster en Gerontología por la UPV. 20 años de carrera profesional en el ámbito de las demencias, combinando investigación con intervención y práctica clínica en distintos centros y servicios de Fundación Matia. Numerosas publicaciones en revistas científicas y congresos a nivel nacional e internacional.

Boni Cantero Sevilla

Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz

Trabajadora social, Máster en Trabajo social con familias, y Posgrado en ética aplicada a la intervención social: conflictos éticos y comités de ética. Dilatada formación en materia de Servicios sociales, gestión de equipos y ética de la intervención social. Experiencia laboral como educadora de calle y trabajadora social del Servicio de Infancia y Familia desde 1990. Jefa del Servicio de Infancia durante 15 años, Coordinadora del Departamento y desde 2021 directora del Departamento de Políticas Sociales del Ayuntamiento de Vitoria-Gasteiz. Profesora asociada de la Facultad de Trabajo Social de la UPV/EHU, (2013-2016), y en la actualidad docente en varios posgrados de la UPV/EHU: Posgrado ética sociosanitaria, Posgrado gestión e innovación en servicios sociales, Posgrado supervisión en contextos de acción social y Máster Atención Temprana. Presidenta del Comité de ética de Intervención social de Álava (2013-2023). Miembro de la Comisión sociosanitaria coordinadora de Comités de ética del País Vasco y miembro del Comité de ética municipal de Vitoria-Gasteiz. Varios artículos recientes publicados sobre servicios sociales de atención primaria, desprotección infantil, ética y metodología deliberativa.

Concha Casanovas

Mikel Castánder

Graduado en Educación social y actualmente director de los recursos de transición a la vida adulta GazteOn SareLan y Viviendas con Apoyos para la inclusión social que gestiona la Cooperativa Zabalduz, ha participado en el diseño y desarrollo de varios proyectos relacionados con la transición a la vida adulta de jóvenes en dificultad social dado recorrido en el ámbito de la protección e inclusión social en el territorio de Guipúzcoa.

Maria Francesca Cerdó Pasqual

Matia

Rafael de Asís Roig

Catedrático de Filosofía del Derecho de la Universidad Carlos III de Madrid. Ha sido Director Instituto de Derechos Humanos Gregorio Peces-Barba y Presidente de la Fundación Gregorio Peces-Barba para el estudio y la cooperación en derechos humanos. En la actualidad es el responsable de la Red “El Tiempo de los Derechos” y de la Clínica Jurídica Javier Romañach. Ha dirigido y participado en más de 20 proyectos de investigación sobre derechos de las personas con discapacidad. Entre sus libros y trabajos sobre esta materia cabe citar: “La incursión de la discapacidad en la teoría de los derechos” (2004); Derechos humanos y situaciones de dependencia (2007); “Algunas reflexiones sobre el impacto de la Convención Internacional de los Derechos de las Personas con discapacidad en el Derecho español” (2010); Sobre discapacidad y derechos (2013); “El eje de la accesibilidad y sus límites” (2016); “Reflexiones sobre discapacidad, deporte e inclusión” (2017); “De nuevo sobre los ajustes razonables” (2018); “Derechos y situaciones de vulnerabilidad” (2020).

Elena del Barrio Truchado

Matia

Licenciada en Sociología (UCM,1998-2002) y Máster en Gerontología Social (UAM, 2003-2004). Becaria de postgrado en la UAM (2004-2005) y becaria predoctoral en el CSIC (2005-2008). En 2008 fue Técnico en el equipo de Portal Mayores (IMSERSO-CSIC). A partir de entonces, junio de 2008, trabaja en Fundación Matia Instituto desarrollando proyectos relacionados con el envejecimiento activo, las condiciones de vida, los usos del tiempo de las personas mayores y trabajando en proyectos Age-Friendly Cities and Communities. Fue la investigadora principal en el diagnóstico de Donostia-San Sebastián Ciudad Amigable con las Personas Mayores (2009), y de los Estudios de Condiciones de vida de las personas mayores en Euskadi (2010 y 2014), y coordina el proyecto Euskadi Lagunkoia desde 2012. Desde 2013 hasta junio de 2016 ha sido Vocal de Ciencias Sociales y del Comportamiento en la Sociedad Española de Geriatría y Gerontología (SEGG), y es la coordinadora del Grupo de Trabajo Imagen y Envejecimiento

Garbiñe Delgado Raack

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA

Licenciada en psicología (Justus-Liebig Universität, Giessen, Alemania) y diplomada en educación social (UPV-EHU). Máster en psicoterapia por el Instituto Kanankil de Mérida, Yucatán, y Máster en Liderazgo y Coaching por la Mondragon Unibertsitatea. Doctorado en psicología social (Universidad Blanquerna e Instituto TAOS). Formación en intervención sistémica y formación en igualdad y género. Experiencia docente en Universidades como la UPV-EHU, Deusto, UNAM, etc. Experiencia laboral entre otras áreas en una Comunidad Terapéutica así como en el ámbito de la psicología comunitaria. Trabaja en los servicios sociales especializados de las Diputaciones de Bizkaia y Gipuzkoa desde 2016. Jefa de Sección de Valoración, Atención y Seguimiento en el Servicio de Inclusión Social y Atención a Mujeres Víctimas de Violencia Machista desde 2024 (anteriormente, responsable del mismo puesto de trabajo).

SHANDRA DIEGO CRUZ

Simon Duffy

Txema Duque Carro

Ayuntamiento de Bilbao

Txema Duque Carro (Eibar, 1959). Graduado en Trabajo Social, diplomado en Criminología y postgrado en cuidados paliativos. Su experiencia profesional se ha desarrollado en distintos ámbitos de la Acción Social: discapacidad física y psíquica, drogodependencias, prisiones, servicios sociales de atención primaria, exclusión, urgencias sociales. Trabaja en el Área de Acción Social del Ayuntamiento de Bilbao desde 2001, donde ha desempeñado diversos puestos de responsabilidad. En la actualidad es Subdirector Técnico de servicios sociales en el citado Ayuntamiento de Bilbao. Es autor de algunos artículos y colaboraciones en varias publicaciones y eventos científicos en relación con la actividad anteriormente descrita.

Nerea Etxaniz Urtiaga

Arantxa Etxeberria

Laura Fernández Cordero

Matia Instituto, Investigadora

Licenciada en Antropología Sociocultural por la Universidad de Deusto y Master en Derechos Fundamentales y Poderes Públicos por la EHU-UPV. Es miembro del Equipo de Investigación “Derechos Humanos, Estado de Derecho y Democracia” de la Universidad Carlos III, de Madrid, donde desarrolla su tesis doctoral, dentro del Programa de Doctorado en Estudios Avanzados en Derechos Humanos. Su labor profesional se ha desarrollado principalmente dentro del tercer sector, donde ha ocupado distintos cargos de responsabilidad, entre los años 2004 y 2019. En la actualidad, está centrada en el ámbito de la investigación y la impartición de acciones formativas y divulgativas, relacionadas especialmente con los campos de derechos humanos, accesibilidad cognitiva y apoyo a la toma de decisiones, a personas con diversidad funcional intelectual (DFI). Dentro de ese ámbito de investigación, destaca su apuesta por garantizar la participación directa de las personas con DFI en los procesos de investigación

Josu Gago Palacios

Josu Gago Palacios es Psicólogo, terapeuta de Familia y Pareja. Director-gerente de Zabalduz Koop. y miembro del equipo directivo de Agintzari Koop. Elkartea, entidades del ámbito de la intervención social que junto con HIRUBE Koop. conforman el grupo BOGAN de cooperativas. Desde hace 8 años desarrolla su labor en Gipuzkoa, dirigiendo distintos servicios forales de atención a infancia y familia desplegados por el territorio. Previamente ha desarrollado su labor en Agintzari Koop. (Servicios municipales de atención a familia e infancia, servicios forales especializados, servicios autonómicos de atención a víctimas de violencia de género y a adolescentes, entre otros). Es docente de la Escuela Vasco Navarra de Terapia Familiar

AINHOA GARCIA MOSTAJO

Marije Goikoetxea Iturregi

Universidad de Deusto

Marije Goikoetxea. Giza Eskubideak: erronka etiko eta sozialak gaiko doktorea, tesi honi esker: tratu txarrak mendekotasun egoeran dauden pertsonei: ikuspegi etikoa. Giza Eskubideak: erronka etiko eta sozialak programako doktoregoa. Deustuko Unibertsitateko Gizarte Eraikuntzarako etikako unibertsitate-masterra. Deustuko Unibertsitateko Erlijio Zientzietako Ikertzaile-Nahikotasuna eta Teologiako lizentziatura. Madrilgo Unibertsitate Konplutentseko Bioetika Sanitarioko irakaslea. Teologia sistematiko eta Teologia moraleko hirugarren zikloko ikasketak. Teologia Fakultatea. Deustuko Unibertsitatea. Deustuko Unibertsitateko Teologiako Batxilergoa. Deustuko Unibertsitateko Psikologia Klinikoko lizentziaduna. Gaur egungo jarduera profesionala: Deustuko Unibertsitatean (Bilbo) dedikazio osoko irakasle eta ikertzailea (2001etik). Psikologo klinikoa (2001etik), Europako osasun-gaikuntza ofiziala duena. Irakasle laguntzailea hainbat master eta graduondokotan.

Berta González

Arlovia Herasme

Sorkunde Jaca Miranda

Donostiako Udala, Donostiako Udala

Donostiarra. Grado en Enfermeria por la UPV. Especialista en Enfermeria Pediatrica. Ha trabajado en Salud Escolar en el Ayuntamiento de Donostia. En la actualidad desarrolla su labor en Promoción de la Salud dentro del Area de Salud y Medio Ambiente del Ayuntamiento de Donostia_San Sebastian.

Asun Jauregui

Francisco Javier Leturia Arrazola

Gipuzkoako Foru Aldundia / Diputación Foral de Gipuzkoa, Jefe del Servicio de Inclusión Social y Atención a Mujeres Víctimas de Violencia Machista. Departamento de Políticas Sociales

En su trayectoria laboral destaca: psicólogo y director del Centro Gerontológico de Eibar; director técnico de Servicios Sociales en la Fundacion Matia; director-gerente y director de gestión de conocimiento en INGEMA - Matia Fundazioa; y, subdirector técnico del Área de Personas con Discapacidad en el Instituto Foral de Bienestar Social (IFBS) de la Diputación Foral de Álava. Gerontólogo; consultor en gerontología, discapacidad y dependencia y en gestión de conocimiento; dirección de servicios sociales; y, profesor colaborador en diferentes universidades. Amplia experiencia docente en masters y postgrados, así como en congresos, jornadas y seminarios en España y Latinoamérica. Participación en múltiples congresos y actividades científicas, así como en diversos proyectos de investigación y proyectos europeos. Asesor técnico de diferentes proyectos y empresas.

Mikel Malcorra Ochotorena

Licenciado en Derecho por la UPV/EHU (2000). - Gupost (2002-2004) - elkartu (Federación Coordinadora de Personas con Discapacidad Física de Gipuzkoa/Gipuzkoako Gutxitasun Fisikoa duten Pertsonen Federazio Koordinatzailea) 2004-2008 - Técnico Diputación Foral de Gipuzkoa (2008-2011) - elkartu (Federación Coordinadora de Personas con Discapacidad Física de Gipuzkoa/Gipuzkoako Gutxitasun Fisikoa duten Pertsonen Federazio Koordinatzailea) 2012-Actualidad - Director de elkartu (Federación Coordinadora de Personas con Discapacidad Física de Gipuzkoa/Gipuzkoako Gutxitasun Fisikoa duten Pertsonen Federazio Koordinatzailea), entidad a la que me incorporé en 2004. - Presidente de Elkartean (Confederación Coordinadora de Personas con Discapacidad Física de la CAPV/Euskal Auonomia Erkidegoko Gutxitasun Fisikoa duten Pertsonen Konfederazio Koordinatzailea) - Presidente de Sargi (Asociación de Entidades Sociales de Gipuzkoa/Gipuzkoako Gizarte Erakundeen Elkartea)

Indira Martínez de Ilarduya

Xanti Moriones Garcia

GIPUZKOAKO FORU ALDUNDIA

Biologian lizentziatua, bere esperientzia profesionala Administrazio Publikoan oinarritzen da, taldeak eta zerbitzuak kudeatuz, administrazioan etengabeko hobekuntza, eraginkortasuna eta kudeaketa aurreratuko teknikak eta tresnak sartu eta ezartzera bideratuta. Zazpi urtez, Modernizazio Zerbitzuan lan egin du, GIPUko Foru Aldundiko (GFA) beste zuzendaritza eta sailei Kudeaketa Aurreratuaren Eredua eta haren tresnak ezartzen laguntzen. GFAren Analisi Funtzionalaren proiektua zuzendu zuen, eta horren helburua egungo lan-egitura sinplifikatzea zen (antolaketa-sinplifikazioa) kudeaketa errazagoa eta sinpleagoa izan zedin, langileen kudeaketako tresna berrien sarrerara egokituz: errendimenduaren ebaluazioa, gaitasunetan oinarritutako prestakuntza, karrera-garapena eta gehiago.

Maria Muñoz Ezkergain

Matia Fundazioa

Esther Ortega

Jose Manuel Portalo

Noemí Preciado

Sofía Reyes

David Riaño

Amalia San Román de Lope

Experiencia Actualmente soy Coordinadora Técnica de Plena inclusión España desde 2021. Formación Soy socióloga, especializada en Psicología Social por la UCM y tengo un Máster en Apoyos a pcdi/dd y sus familias, por la UAM. Publicaciones o Guía sobre recomendaciones para el acceso, mantenimiento y promoción en la función pública de personas con discapacidad intelectual para Plena inclusión. Disponible aquí o Análisis de la situación en España sobre Asistencia Personal y colaboración en la elaboración de Guía sobre asistencia personal para Plena inclusión. Disponible aquí o Apoyos 2030: un viaje para avanzar hacia apoyos personalizados y en la comunidad para Plena inclusión. Disponible aquí o Educación 2030: Viaje hacia la inclusión para Plena inclusión. Disponible aquí o La atención integral y centrada en la persona. 2022. Ed. Tecnos. o Guía sobre Interpretación Vital para Plena inclusión. Disponible aquí o Informe de Prototipo de Apoyos Autodirigidos para Plena inclusión. Disponible aquí Imparto clase en: o Master de Discapacidad de la Universidad católica de Valencia desde 2019 o Máster de Apoyos en la Universidad de Salamanca desde 2019 o Experto en Facilitación Judicial por la UNED desde 2023

Javi Sancho

CARLA Santiago isasi

Fundación Goyeneche

Lluís Torrens

Alberto Uriarte Méndez

Matia Fundazioa, Responsable

Matia Fundazioko Ebaluazio eta Orientazio Gerontologikoko Zerbitzuaren arduraduna. Matia Fundazioa-Hurkoa Fundazioko Gizartean Esku Hartzeko Etika Batzordeko presidentea. Bioetika Klinikoan aditua (UCM 2020). Psikologian lizentziaduna (EHU 1992), Gerontologia psikosozialeko masterra (UNED 1994), Ikerkuntza nahikotasuna (EHU 2000), Haur eta Helduen Neuropsikologia Klinikoko masterra (UAB 2004), Zentro Gerontologiko eta Soziosanitarioen Zuzendaritza eta Kudeaketako espezialista (EHU 2005). Esperientzia adinekoen arloko zuzeneko arretan, kudeaketan, irakaskuntzan eta aholkularitzan. Autorea da hainbat argitalpenetan, eta proiektu-talde ugaritan parte hartzen du.

Joseba Zalakain

SIIS Servicio de Información e Investigación Social

Joseba Zalakain gipuzkoar kazetaria da. Gizarte eta Informazio Zientzietan lizentziatua da, eta SIIS Dokumentazio eta Ikerketa zentroaren zuzendaria da. Pobreziari, bazterketari, mendekotasunari eta beste arlo ugariri buruzko ikerketak egin ditu.

Matrikula prezioak

Matrikula2025-10-10 arte
577,59 EUR

Kokalekua

Psikologia Fakultatea

Tolosa Hiribidea, 70. 20018 Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa

43.30732159999999,-2.009225600000036

Psikologia Fakultatea

Tolosa Hiribidea, 70. 20018 Donostia / San Sebastián

Gipuzkoa

Sustainable development goals

2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

Garapen jasangarrirako helburuak

3 - Osasuna eta ongizatea

Bizitza osasuntsua bermatzea eta pertsona guztien ongizatea sustatzea, adin guztietan. Gai gakoak: osasun estaldura unibertsala, sexu eta ugalketa osasuna, trafikoagatik, poluzioagatik eta produktu kimikoengatik istripua izan duten pertsona kopurua txikitzea, amen eta jaioberrien heriotza tasa murriztea, HIESa bezalako epidemien amaiera, hepatitisari eta urak transmititutako gaixotasunei aurre egitea, drogen eta alkoholaren prebentzioa, tabakoaren kontrola.

Informazio gehiago
3 - Osasuna eta ongizatea

4 - Kalitatezko hezkuntza

Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.

Informazio gehiago
4 - Kalitatezko hezkuntza

5 - Genero berdintasuna

Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.

Informazio gehiago
5 - Genero berdintasuna

10 - Desberdintasunak murriztea

Herrialdeetako eta haien arteko desberdintasunak murriztea. Gai gakoak: pertsona guztien inklusio sozial, ekonomiko eta politikoa sustatzea, aukera berdintasuna, zergen, soldaten eta berdintasunerako gizarte babesaren politikak, migrazioa eta migrazio politikak, garapenerako laguntza ofiziala, munduko erakunde eta merkatuak arautzea eta zaintzea.

Informazio gehiago
10 - Desberdintasunak murriztea

16 - Bakea, justizia eta instituzio sendoak

Garapen jasangarrirako gizarte baketsu eta inklusiboak sustatzea, guztientzako justiziarako sarbidea erraztea eta maila guztietan kontuak ematen dituzten erakunde eraginkorrak eta inklusiboak eraikitzea. Gai gakoak: indarkeria, tratu txarrak eta esplotazioa txikitzea, zuzenbide estatua, justizia eskuratzeko berdintasuna, ustelkeria eta eroskeria murriztea, erakunde eraginkorrak eta gardenak, parte-hartzea, informazioa eskuratzea, oinarrizko askatasunak babestea.

Informazio gehiago
16 - Bakea, justizia eta erakunde sendoak

Beste ikastaro interesgarriak...

Zientzia eta Teknologia
Agentes IA
-

Agentes IA

Validez académica
28 h.
Hizkuntza
Gaztelera
  • Online zuzenean

    Online zuzenean

  • Aurrez aurrekoa

    Aurrez aurrekoa

... Desde 75.67 € Azken lekuak Doan Data gaindituta Matrikula epea amaitu da
Ekonomia eta Enpresa
ESG irizpideetan aditua
-

ESG irizpideetan aditua

Validez académica
50 h.
Hizkuntza
Gaztelera
  • Online zuzenean

    Online zuzenean

... Desde 400 € Azken lekuak Doan Data gaindituta Matrikula epea amaitu da
Zuzenbidea
Sektore publikoko kontratuen araubide juridikoa
Validez académica
20 h.
Hizkuntza
Gaztelera
  • Online zuzenean

    Online zuzenean

  • Aurrez aurrekoa

    Aurrez aurrekoa

... Desde 60 € Azken lekuak Doan Data gaindituta Matrikula epea amaitu da