Testuen ulermena bigarren hezkuntzako arloetako irakasgaietan: irakasleentzako estrategiak
Arloetako irakasleei zuzenduta dago, testuen ulermena lantzeko estrategietan trebatzeko. Bereziki DBHko irakasleei, baina egokia izan daiteke Lehen Hezkuntzako goi zikloetan irakasten duten irakasleentzat eta baita Lanbide Heziketan aritzen diren irakasleentzat ere. Online norbere kabuz egiteko ikastaroa.
Descripción
Natur eta gizarte zientziak, teknologia, matematika zein hizkuntzak irakasten dituzten irakasleei zuzendutako formazio zehatza testuen ulermena lantzeko estrategietan trebatzeko
PRESTAKUNTZA BEHARRAREN AZALPENA
Unibertsitate Hedakuntzarako Ikastaro hau zuzenduta dago Bigarren Hezkuntzako arloetako irakasleei (natur eta gizarte zientziak, matematika, etab.), arloetan hizkuntza akademikoaren berariazko lanketa egiteko irakats estrategietan trebatzeko.
Gure testuinguruan, ikasleen hizkuntzen eta eskolako hizkuntza akademikoaren artean dagoen arrakala geroz eta handiagoa da, izan hizkuntza-aniztasunagatik zein ikasleen komunikazio ohituren bilakaeragatik. Eskolako testuen ulermena kezka iturri bihurtu da hezkuntza komunitatean. Euskal Herriko Unibertsitatean (UPV/EHU) errotutako DREAM ikerketa taldea 2020tik ari da hizkuntza-gaitasun akademikoaren garapenerako estrategia pedagogikoak ikertzen Ikerkuntza eta Berrikuntzarako Ministerioak eta Eusko Jaurlaritzak diruz lagunduta. Berriki, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak 2023-2026 Unibertsitate + Hezkuntza Proiektuak deialdiaren bidez orain arte egindako lan ildoan sakontzeko aukera izan dugu. Ikerketa horien emaitzek zein nazioarteko beste hainbat ikerketek agerian utzi dute arlo bakoitzean hizkuntza berariaz lantzeko premia, hain justu irakurriaren ulermena hezkuntza komunitatearen kezka nagusietako den momentu honetan. Horregatik, Unibertsitate Hedakuntzarako Ikastaro honek Bigarren Hezkuntzako irakasleen formazio behar honi erantzun nahi dio.
Objetivos
Arloetako irakasleek lantzen dituzten testuen ulermena hobetzeko estrategiak ezagutzea.
Arloetako irakasleak ikasleen hizkuntza-komunikazio gaitasuna garatzeko estrategietan trebatzea.
Ikasleen ulermena ebaluatzeko tresna multimodalak (irudia eta sormen bidezko beste adierazpide batzuk) ezagutzea.
Eremuko lanketa oinarri duten ikas egoerak diseinatzen trebatzea.
Resultados del aprendizaje y tipo de logro
- Ikaskuntza-estrategien diseinua:
Parte-hartzaileak gai izango dira diziplina arteko ikuspegiak erabiltzen dituzten ikaskuntza-egoerak diseinatzeko, diziplina desberdinen arteko loturak identifikatuz eta aplikatuz, hezkuntza-esperientzia aberasteko.
- Hizkuntza-komunikazioaren garapena:
Hainbat arlotako irakasleek ikasleen komunikazio-gaitasuna sustatu eta hobetuko duten estrategia eraginkorrak ezartzeko gaitasunak garatuko dituzte, ikaskuntza-giro inklusiboa eta kolaboratiboa sustatuz.
- Ebaluaziorako Tresna Multimodalak erabiltzea:
Parte-hartzaileek irakurriaren ulermena ebaluatzeko hainbat tresna multimodal ezagutuko dituzte, sormen-teknikak barne, hala nola ikusizko adierazpena eta beste irudikapen-modu batzuk, eta tresna horiek integratuko dituzten ikaskuntza-saioetarako eduki egokiak prestatzeko gai izango dira.
- Testuen ulermena hobetzea:
Irakasleek azken ikerketa eta estrategia eraginkorrei buruzko ezagutzak eskuratuko dituzte, testuak ulertzearekin lotutako espezializazio-arloan, eta ezagutza hori beren irakaskuntza-jardunean aplikatuko dute, ikasleen irakurmena hobetzeko.
Requisitos previos de acceso y criterios de admisión
25 urtetik gora izatea da sartzeko baldintza. Gainera, ikastaro hau zuzenduta dago: Bigarren Hezkuntzako arloetako irakasleei (natur eta gizarte zientziak, matematika, etab.), arloetan hizkuntza akademikoaren berariazko lanketa egiteko irakats estrategietan trebatzeko.
Nivel de la experiencia de aprendizaje según marco de cualificaciones EQF, European Qualifications Framework
Mikrokredentzialen kasuan, derrigorrezko elementua da ikaskuntza-esperientziaren maila, Kualifikazioen Espainiako Esparruarekin, Kualifikazioen Europako Esparruarekin edo Goi-mailako Hezkuntzaren Europako Esparruko Kualifikazioen Esparruarekin bat etorriz. European Qualifications Framework (EQF) erreferentziatzat hartuta Bizialdi Osoko Ikaskuntzarako Kualifikazioen Europako Esparrua, hurrengo taulan Espainiako esparrurako maila baliokideak agertzen dira.
EQF: 7
MECU: 7
MECES: 3. maila
Marcos competenciales ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations
Identificar las relaciones interdisciplinares existentes con otros ámbitos temáticos
Público objetivo al que está dirigida la actividad
- Estudiantes no universitarios
- Profesorado
- Profesionales
Organiza
Colabora
Directoras/es
Oihana Leonet Sieso
Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
Oihana Leonet Sieso es Diplomada en magisterio (2008) y licenciada en psicopedagogía (2011). En 2018 obtuvo su doctorado en Educación por la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Actualmente es la investigadora principal del grupo de investigación de reconocido prestigio internacional “Donostia Research group on Education and Multilingualism” (DREAM) donde ha desarrollado su investigación desde 2014 en el área del multilingüismo y educación. Ha participado en numerosas conferencias internacionales en el ámbito de la educación, el bi/multilingüismo, y la enseñanza de lenguas y ha publicado su trabajo en revistas internacionales de alto impacto. También colabora en varios proyectos europeos en el ámbito de la inclusión social y educativa y ha participado en congresos y escrito artículos en este ámbito. Además, colabora con la Agencia Estatal de Investigación en la evaluación de proyectos de investigación y ha revisado artículos de investigación para revistas internacionales.
Eider Saragueta es profesora ayudante doctora e investigadora en el departamento de Ciencias de la Educación de la Facultad de Educación, Filosofía y Antropología de la Universidad del País Vasco (UPV/EHU). Ha participado en numerosas conferencias internacionales en el ámbito del multilingüismo y educación y ha publicado su trabajo en revistas nacionales e internacionales. Estudio Magisterio, se licenció en Antropología Social y Cultural y realizó el Master Europeo de Multilingüismo y Educación (EMME) en la Euskal Herriko Unibertsitatea (UPV/EHU). En el 2019 presento su tesis dirigida por Jasone Cenoz “Translanguaging hezkuntza-eleaniztunean. Ikerketa etnografiko bat” (Translanguaging en la educación multilingüe. Un estudio etnográfico). Sus principales líneas de investigación son: la utilización del euskera, la identidad y el análisis del translanguaging dentro del aula del alumnado de primaria, desde el punto de vista de la etnografía del aula.
Ponentes
Maddi Astigarraga Bergara
Maddi Astigarraga Bergara estudió el grado de Ciencias Biomédicas en la Universidad Autónoma de Barcelona. Posteriormente, curso el postgrado de Ilustración Científica en la Universidad del País Vasco y un año después realizó el máster de Formación del profesorado en la misma Universidad. Ha trabajado en centros de educación como profesora de extraescolares y actualmente compagina su trabajo con el trabajo como ilustradora científica, comunicando la ciencia mediante imágenes. Se integró al grupo de investigación DREAM para trabajar como investigador contratado en el proyecto de Competencia para el Lenguaje Académico desde el Enfoque Plurilingüe (HAGIE). Sus principales intereses son la utilización del dibujo como método de comunicación y aprendizaje y su función como herramienta de visualización de la comprensión lectora del alumnado.
Precios matrícula
Matrícula | Hasta 15-11-2024 |
---|---|
30,00 EUR |
Lugar
Online
Online