
Ahozko komunikaziorako prestakuntza: oinarriak, testuingurua eta baliabideak
Descripción
Ahozko komunikazioa funtsezko trebetasuna da hainbat esparru profesionaletan, bereziki, hezkuntzan, kulturan eta gizarte esparruetan. Ahozko komunikazioaren bidez, informazioa transmititzeaz gain, jarrerak, emozioak eta harreman sozialak eraikitzen dira. Horregatik, beharrezkoa da komunikazio-gaitasun sendoa garatzea, prestakuntza egituratu eta diziplinartekoaren bidez. Prestakuntza honek komunikazio-konpetentzia garatzea du helburu azpikonpetentzia espezifikoak integratuz: prosodikoa, pragmatikoa, soziolinguistikoa eta linguistikoa. Mikrokredentzial honen bidez, parte-hartzaileek ahozko komunikazioan eta ikus-entzunezko hizkeraren erabileran aditu izateko beharrezko gaitasunak eskuratuko dituzte. Horretarako, prestakuntzak eduki teorikoak, sozialak eta teknikoak uztartzen ditu.
Prestakuntzak 3 ECTS kreditu ditu, euskaraz izango da, ikasgai bat salbu, 10 aste irauten du eta hiru modulutan banatuta dago (Ahozko komunikazioaren oinarri linguistikoak; Gizarte testuinguruak eta ahozko interakzioa; Ahozko adierazpenerako baliabide eszenikoak, teknikoak eta didaktikoak). Eskolak modu presentzialean Bilboko Hezkuntza Fakultatean izango dira eta, era berean, modalitate (a)sinkronoan ere izango dira eskuragarri EHUon plataforman.
Objetivos
Ahozko komunikazioaren bidez hizkuntza era eraginkorrean ulertzea eta erabiltzea azalpenak ematean, ahots gora irakurtzean edota elkarrekintzan aritzeko, funtzio pragmatikoa, testuinguru soziolinguistikoa eta eduki linguistikoak kontuan izanik, baita gorpuzkera, keinuak nahiz ahozko melodia.
Beharrezkoak diren gizarte- eta komunikazio-konpetentziak garatzea, autonomia, autoerregulazioa, hezkidetza, aniztasuna, etika eta erantzukizun profesionala kontuan izanda.
Resultados del aprendizaje y tipo de logro
Requisitos previos de acceso y criterios de admisión
- Erdi-mailako heziketa-ziklo bateko gutxieneko prestakuntza behar da.
- Komunikazioan interesa duen publiko orokorra
- Unibertsitateko ikasleak (Gradukoak zein Graduondokoak)
- Komunikazioan interesa duten unibertsitate titulaziorik ez duten pertsonak
- Hezkuntza formaleko nahiz ez-formaleko eremuetan diharduten irakasleak
- Ahozko komunikazioan trebatzea garrantzitsua den edozein esparrutako profesionalak
- Baldintzatutako adina: 25 eta 64 urte.
Nivel de la experiencia de aprendizaje según marco de cualificaciones EQF, European Qualifications Framework
EQF 5 C (Goi-mailako espezializazio ikastaroa)
Marcos competenciales ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations
L. Konpetentzia linguistikoak eta hizkuntzak ezagutzea: Euskara.
S. Komunikazioa, lankidetza eta sormena. Komunikatzea, laguntzea, lotzea eta negoziatzea, arazoei irtenbideak garatzea, objektuak eta sistemak diseinatzeko planak edo zehaztapenak sortzea, ahozko testua eta gorpuzkera sortzea, audientzia entretenitzeko jardutea eta beste batzuei ezagutzak ematea.
T1.1. Hizkuntzak jakitea.
T4. Konpetentzia sozialak eta komunikazioak. T4.1. Komunikazioa. Informazioa, ideiak, kontzeptuak, pentsamenduak eta sentimenduak adieraztea eta trukatzea, eta testuinguru formal eta informaletan desadostasunak konpontzea, hitz, zeinu eta arauen sistema partekatua erabiliz.
Pruebas evaluación
- Evaluaciones Prácticas: 4.Tareas (Ejercicios prácticos)
- Evaluaciones en Línea: 1.Cuestionarios Interactivos
- Evaluaciones de Autoaprendizaje: 1.Autoevaluaciones
Público objetivo al que está dirigida la actividad
- Público en general
- Alumnado universitario
- Estudiantes no universitarios
- Profesorado
- Profesionales
Organiza
Colabora
Directoras/es

Aintzane Etxebarria Lejarreta
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
Profesora agregada de la Facultad de Edudación de Bilbao desde 2018, en el departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura. He desempeñado mi labor docente en las diplomaturas de Magisterio, en los Grados de Educación Infantil y Primaria y en los Posgrados: Máster universitario en formación de profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de idiomas y Máster en Psicodidáctica: Psicología de la Educación y Didácticas Específicas. Tanto en el grado como en el máster he dirigido trabajos fin de grado, trabajos fin de máster y una tesis doctoral titulada Hizkuntza aldakortasun geo-soziolinguistikoa Arratian, actualmente dirigo la tesis doctoral titulada Lea Artibaiko 10-12 urteko gazteen konpetentzia prosodikoa ahots gorako irakurketan. Actualmente soy investigadora principal del grupo de investigación EUDIA.

Lorea Unamuno Goiriena
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
Euskal Filologian lizentziatua da (2011), eta Euskal Hizkuntzalaritza eta Filologian (2015), eta Irakasleen Prestakuntzan (2015) masterduna. Halaber, IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan, Etengabeko Formakuntzan eta Hizkuntzen Irakaskuntzan (2017) espezialista da. Gaur egun, EHUko Bilboko Hezkuntza Fakultateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailean da irakasle, eta Komunikazio Gaitasunaren Garapena zein Euskararen Arauak eta Erabilerak ikasgaiak irakasten ditu. DOCENTIAZ programaren 13. deialdian aldeko txostena lortu zuen. EUDIA ikerketa-taldeko kide da, eta Eusko Jaurlaritzak eta UPV/EHUk diruz lagundutako hainbat ikerketa-proiektutan hartu du parte. Ikerketa-lerro nagusiak prosodia, ahots gorako irakurketa eta hizkuntzaren aldakortasuna dira. Lau libururen editore eta 17 artikulu eta 14 liburu-kapituluren egilea. Era berean, ikerketa-taldeko proiektuetatik eratorritako emaitzak hainbat nazioarteko biltzarretan aurkeztu ditu.
Ponentes

Iñigo Ibarra Lizundia (Ander Lipus)
Madrilgo William Layton Antzerki Laborategian egin zituen ikasketak. Antzerki antropologian aditua, hainbat ikastaro eta antzerki-eskolatan irakasle izan da. Madrilen lanean jardun ondoren, Bilbora itzuli eta, beste artista batzuekin batera, Mina Espazioa eta Antzerkiola Imaginarioa sortu zituen. 2007an ArteDrama Arte Eszenikoen Plataforma sortu zuen, eta 2012an proiektu pertsonalak bideratzeko Huts Teatro konpainia. Egun, maite duen antzerkia egiten jarraitzen du, zuzendari zein aktore lanetan..

Juan Abasolo Isasa
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
EHUko Bilboko Hezkuntza Fakultateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saileko irakasle agregatua da. Psikodidaktikan doktorea (2017), eta Haur eta Lehen Hezkuntzako Graduko irakasgaietan jarduten du, bereziki hizkuntzen didaktika eta ahozko komunikazioari lotutakoetan. EUDIA ikerketa-taldeko kide da eta ikerketa-lerro nagusiak hizkuntza-bariazioa, prosodia gaitasuna eta idazketa-prozesuen azterketa dira, ahozko zein idatzizko komunikazioaren ikuspegitik. Arlo horietan hainbat artikulu eta liburu-kapitulu argitaratu ditu, eta nazioarteko kongresuetan hartu du parte, ahozko komunikazioaren irakaskuntza eta ikerketa uztartuz. Horrez gain, IDAT aplikazioa sortu eta garatu du, idazketa-prozesua aztertzeko baliabidea. Irakasle gisa, esperientzia zabala du ahozko trebetasunak lantzeko estrategiak, testu-motak eta komunikazio eszenatokiak ikertzen eta irakasten, bai unibertsitatean bai helduen euskalduntzean.

Aitor Carrera Baiget
Universitat de Lleida
Doctor en Filologia Catalana i professor a la Universitat de Lleida, on imparteix dialectologia catalana i lingüística occitana i dirigeix la Càtedra d’Estudis Occitans. És autor de més de cent cinquanta publicacions sobre lingüística, i específicament sobre dialectologia, gramàtica, sociolingüística o onomàstica, entre les quals es compten la primera gramàtica moderna de l’aranès (Gramatica aranesa, 2007), la primera exposició sistemàtica i comparada de les formes i estructures de l’occità referencial i del gascó de la Vall d’Aran, que inclou el primer diccionari català-aranès (L’occità. Gramàtica i diccionari bàsics, 2010), o el Petit atles lingüístic de la Vall d’Aran (2023). Entre altres organismes, és membre del Conselh Lingüistic del Congrès Permanent de la Lenga Occitana o del consell d’administració de l’Associacion Internacionala d’Estudis Occitans, de la qual va coordinar l’onzè congrés internacional, celebrat a Lleida l’any 2014. Igualment, va ser el director, designat per la Generalitat de Catalunya, de la comissió encarregada de fixar les formes del primer traductor automàtic occità-català, integrada per experts designats per administracions territorials dels estats francès i italià.

Naia Egusquiza Sanchez
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
EHUko irakasle atxikia da Bilboko Hezkuntza Fakultateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailean. Hizkuntzaren Didaktika eta Hizkuntza Estandarra eta Aldaerak Eskolan ikasgaiak irakasten ditu. EUDIA ikerketa-taldeko kide da eta bertan hainbat liburu, artikulu, kongresu eta ikerketa-proiektutan hartu du parte. Ikerketa-lerro nagusiak prosodia, ahots gorako irakurketa eta hizkuntzaren aldakortasuna dira. DOCENTIAZ programaren 13. deialdian aldeko txostena lortu zuen.

Ariane Ensunza Aldamizetxebarria
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
Euskal Filologian lizentziatua (2010) da, eta Hizkuntzalaritza eta Euskal Ikasketetan doktorea (2015) Sari Bereziarekin. EHUko Euskal Hizkuntza eta Komunikazioa Sailean da irakasle, eta Bilboko Ingeniaritza Eskolan irakasten ditu Idatzizko Komunikazio Zientifiko-Teknikoa Euskaraz eta Ahozko Komunikazio Zientifiko-Teknikoa Euskaraz ikasgaiak. Aldeko txostena lortu zuen DOCENTIAZ programaren 13. deialdian. EUDIA ikerketa-taldeko kide da 2013tik eta Eusko Jaurlaritzak eta UPV/EHUk diruz lagundutako hainbat ikerketa- proiektutan hartu du parte. Ikerketa-lerroak hizkuntza-aldakortasunean, gaitasun prosodikoaren garapenean eta ahots gorako irakurketan oinarritzen dira.

Aintzane Etxebarria Lejarreta
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
Profesora agregada de la Facultad de Edudación de Bilbao desde 2018, en el departamento de Didáctica de la Lengua y la Literatura. He desempeñado mi labor docente en las diplomaturas de Magisterio, en los Grados de Educación Infantil y Primaria y en los Posgrados: Máster universitario en formación de profesorado de Educación Secundaria Obligatoria y Bachillerato, Formación Profesional y Enseñanza de idiomas y Máster en Psicodidáctica: Psicología de la Educación y Didácticas Específicas. Tanto en el grado como en el máster he dirigido trabajos fin de grado, trabajos fin de máster y una tesis doctoral titulada Hizkuntza aldakortasun geo-soziolinguistikoa Arratian, actualmente dirigo la tesis doctoral titulada Lea Artibaiko 10-12 urteko gazteen konpetentzia prosodikoa ahots gorako irakurketan. Actualmente soy investigadora principal del grupo de investigación EUDIA.

Aitor Iglesias Chaves
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
licenciado en Filología Vasca, Doctor en Lingüística y Estudios Vascos por la Universidad del País Vasco, hoy en día es profesor agregado en el Departamento de Didáctica de la Lengua y Literatura de la UPV/EHU. Es miembro del grupo de investigación EUDIA de dicha universidad gracias al cual ha participado en diversos proyectos de investigación subvencionados por el MICINN, el Gobierno Vasco y la UPV/EHU. Como líneas principales de investigación tiene el desarrollo de la competencia prosódica, la lectura, el estudio de la variación lingüística y su aplicación en la enseñanza

Oihana Lujanbio Begiristain
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
Euskal Filologian lizentziaduna (2004) eta Euskal Hizkuntzalaritza eta Filologian doktorea (2016). EHUko Euskal Hizkuntza eta Komunikazioa Sailean irakasle atxikia da 2021az geroztik, eta Arabako Campusean ari da irakasle-lanetan. Ikerketa-ibilbidea soziolinguistika eta dialektologiara bideratu du, batez ere. soziolinguistikan aritu da Soziolinguistika Klusterrean (2006-2010) eta Euskaltzaindian Euskararen Historia Soziala egitasmoan (2016-2020). Soziolinguistika Eskuliburuaren koordinatzailea izan da eta baita Eralan eta Euskararen Normalizazio Kasu Aurreratuak proiektuena ere, besteak beste. Proiektu horiei lotutako lanak argitaratzeaz gain, azentuaren eta hizkuntza-aldakortasunaren gainean idatzi du.

Nerea Mendizabal Etxeberria
Komunikazio Ez Bortitzeko hezitzailea - Center for Non-Violent Communication-ak ziurtatua. Psikopedagogian lizentziatua eta Gizarte Hezkuntzan diplomatua. Lan profesionalaren zatirik handiena familiei eta hezitzaileei laguntzen ematen du gurasoen eskolen, hitzaldien, ikastaroen eta prestakuntzaren bidez. Azken urteotan, aberastu egin du ikuspegi profesionala eta musika txertatu du osagarri estrategiko gisa, garatu beharreko edukien transmisio eraginkorra sustatzeko.

Luis Pastor Santamaria
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
Euskal Filologian lizentziatua da, Hizkuntzalaritzan doktorea eta gaur egun EHUko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Saileko irakasle laguntzaile doktorea. Harvard-eko Unibertsitateko Ikertzaile Bisitaria izan da 2013-2014 ikasturteko lehen seihilekoan. Gogo Elebiduna ikerketa-talde egonkortuko kide izan da, eta nazioko eta nazioarteko ikerketa-proiektuetan hartu du parte. Ikerketa-lerro nagusia oinarrizko hitz-ordena desberdina duten hizkuntzen ezaugarri gramatikalen prozesamendua da, bereziki gaztelania eta euskaran.

Maite Santiago Garabieta
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
HUko Bilboko Hezkuntza Fakultateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailean irakasle laguntzaile doktorea da. Ikertzaile-ibilbidean zenbait ikerketa-proiektu nazional eta nazioartekoetan hartu du parte. Horietan hezkuntza-arloko hainbat eragilerekin modu kolaboratiboan jardun du, besteak beste, ikasleekin, irakasleekin, familiekin eta hezkuntza-teknikariekin, hezkuntza-praktika inklusiboen erabilera sustatzeko. Azken urteetan arrakasta akademiko eta soziala indartzen dituzten ikaskuntza-ingurune interaktiboen eragina aztertu du, testuinguru eleaniztunetan bigarren hizkuntzaren (H2) jabekuntza prozesua hobetzeko helburuarekin. Ikerketa hauen emaitzak inpaktudun aldizkari zientifikoetan argitaratu eta nazioarteko biltzarretan aurkeztu ditu.

Lorea Unamuno Goiriena
Universidad del País Vasco / Euskal Herriko Unibertsitatea
Euskal Filologian lizentziatua da (2011), eta Euskal Hizkuntzalaritza eta Filologian (2015), eta Irakasleen Prestakuntzan (2015) masterduna. Halaber, IKTak eta Konpetentzia Digitalak Hezkuntzan, Etengabeko Formakuntzan eta Hizkuntzen Irakaskuntzan (2017) espezialista da. Gaur egun, EHUko Bilboko Hezkuntza Fakultateko Hizkuntzaren eta Literaturaren Didaktika Sailean da irakasle, eta Komunikazio Gaitasunaren Garapena zein Euskararen Arauak eta Erabilerak ikasgaiak irakasten ditu. DOCENTIAZ programaren 13. deialdian aldeko txostena lortu zuen. EUDIA ikerketa-taldeko kide da, eta Eusko Jaurlaritzak eta UPV/EHUk diruz lagundutako hainbat ikerketa-proiektutan hartu du parte. Ikerketa-lerro nagusiak prosodia, ahots gorako irakurketa eta hizkuntzaren aldakortasuna dira. Lau libururen editore eta 17 artikulu eta 14 liburu-kapituluren egilea. Era berean, ikerketa-taldeko proiektuetatik eratorritako emaitzak hainbat nazioarteko biltzarretan aurkeztu ditu.
Precios matrícula
No cabrá devolución de la matrícula en el caso de haberse iniciado la impartición de la microcredencial .
Matrícula | Hasta 29-01-2026 |
---|---|
122,75 EUR |
Lugar
Online y Facultad de Educación de Bilbao
Barrio Sarriena, s/n. 48940 Leioa
Bizkaia
Online y Facultad de Educación de Bilbao
Barrio Sarriena, s/n. 48940 Leioa
Bizkaia
Objetivos de desarrollo sostenible
Desde UIK queremos aportar a la consecución de los Objetivos de Desarrollo Sostenible (ODS) 2030. Para ello, hemos identificado a qué objetivos contribuyen nuestros programas. Puedes consultar los objetivos a continuación.
La Agenda 2030 es la nueva agenda internacional de desarrollo que se aprobó en septiembre de 2015 en el seno de Naciones Unidas. Esta Agenda pretende ser un instrumento para la lucha a favor del desarrollo humano sostenible en todo el planeta, cuyos pilares fundamentales son la erradicación de la pobreza, la disminución de las vulnerabilidades y las desigualdades, y el fomento de la sostenibilidad. Es una oportunidad única para transformar el mundo antes del 2030 y garantizar los derechos humanos para todas las personas. Esta agenda marca 17 objetivos.

4 - Educación de calidad
Garantizar una educación inclusiva y equitativa de calidad y promover oportunidades de aprendizaje permanente para todas las personas. Cuestiones clave: enseñanza gratuita, equitativa y de calidad, acceso igualitario a formación superior, educación para el desarrollo sostenible, instalaciones educativas adecuadas para personas con discapacidad, entornos de aprendizajes seguros, no violentos, inclusivos y eficaces.
Más información