Osasuna
Mikrokredentzialak
Osasuna eta hezkuntzaren inguruko profesionalentzako komunikazioa (online eta aurrez aurreko aukerako saioa)

Osasuna eta hezkuntzaren inguruko profesionalentzako komunikazioa (online eta aurrez aurreko aukerako saioa)

Mai. 15 - 15. Uzt, 2025 Kod. 007-25

Ikasle, paziente eta lankideekiko komunikazioa hobetzen du zure ingurune kliniko eta hezitzailean. Bideoak ikusiz eta praktikatuz lortuko duzu zure denbora eta estresa hobeto maneiatzea.

Azalpena

Ikastaro hau osasunaren eta hezkuntzaren esparruko profesionalen komunikazio-trebetasunak indartzeko diseinatuta dago, komunikazio eraginkorragoa, enpatikoagoa eta inklusiboagoa sustatuz. Bost modulutan, funtsezko alderdiak landuko dira, hala nola komunikazioko trebetasun sozialak eta emozionalak, asertibitatea, negoziazioa eta motibazio-elkarrizketa. Hitzezko eta hitzik gabeko komunikazioa, entzute aktiboa eta enpatia ere jorratuko dira, baita egoera zailak kudeatzeko estrategiak ere, berri txarren komunikazioa barne.

Ikuspegi inklusibotik eta genero-ikuspegiarekin, ikastaroak errespetuan eta ekitatean oinarritutako estereotiporik gabeko komunikazioa sustatuko du. Dinamika interaktiboen, simulazioen eta hausnarketa-ariketen bidez, parte-hartzaileek beren komunikazio-trebetasunak indartuko dituzte, gatazkak kudeatzen, mezuak argi transmititzen eta behar dutenei laguntza emozionala ematen ikasiko dute osasun-arretako hainbat testuingurutan.

Ikastaroak online metodologiak eta saio presentzial bat konbinatzen ditu.

Irakurri gehiago

Helburuak

Osasunaren eta hezkuntzaren eremuko profesionalen komunikazio-trebetasunak indartzea, komunikazio eraginkorragoa, enpatikoagoa eta inklusiboagoa sustatuz.

Ikaskuntzaren emaitzak eta lorpen mota

Ikaskuntzaren emaitzak

1. Komunikazio eraginkorreko trebetasunak garatzea:

  • Parte-hartzaileek hitzezko eta hitzik gabeko komunikazioan trebetasun aurreratuak erakutsi ahal izango dituzte egoera klinikoetan, hala nola pazienteekin kontsultak egitean, lankideekin lankidetzan aritzean eta kasu klinikoen aurkezpenak egitean.

2. Pazientearekiko harremanaren kudeaketa:

  • Parte-hartzaileek pazienteekin harreman enpatikoa eta profesionala ezartzen ikasiko dute, eta haien kezkak eta beharrak modu eraginkorrean landuko dituzte kontsultetan eta jarraipenean.

3. Egoera zailak maneiatzea:

  • Parte-hartzaileek komunikazio-estrategiak aplikatu ahal izango dituzte egoera zailak kudeatzeko, hala nola berri txarrak barreiatzea edo ingurune klinikoan gatazkak konpontzea.

4. Mezuak hainbat audientziatara egokitzea:

  • Parte-hartzaileak gai izango dira beren komunikazioa entzule desberdinentzat egokitzeko, hala nola pazienteentzat, familiakoentzat eta lankideentzat, hizkuntza eta ikuspegia testuinguruaren arabera egokituz.

5. Eraikuntzaren ebaluazioa eta atzeraelikadura:

  • Aurrez aurrekoa izango dute testuinguru klinikoan, pazienteekiko eta lankideekiko komunikazioa ebaluatzeko eta hobetzeko teknika eraginkorrak erabiliz.

Lorpenen ebaluazioa

Lorpen horiek ebaluatzeko, hainbat tresna erabil daitezke:

  • Ebaluazioak eta galdetegiak: eskuratutako ezagutza eta komunikazio-teknikak aplikatzeko gaitasuna neurtzeko.
  • Behaketa eta Feedbacka: Ebaluazioak jarduera praktikoetan eta simulazioetan, testuinguru erreal edo simulatuetan trebetasunen aplikazioa behatzeko.
  • Autoebaluazioa eta Hausnarketa: Parte-hartzaileen autoebaluazioak eta beren garapenari eta beren eguneroko praktikan ikasitako tekniken inplementazioari buruzko gogoetak.
  • Gogobetetze-inkestak eta emaitzak: Parte-hartzaileek ikastaroaren eraginkortasunari buruz eta beren lanbide-jardunean duten eraginari buruz duten pertzepzioa ebaluatzeko inkestak.

Lorpen horiei esker, osasun-arloko profesionalek ezagutzak eskuratzeaz gain, eguneroko jardunean ere modu eraginkorrean aplikatzen dituzte, arretaren kalitatea eta ingurune klinikoko lankidetza hobetuz.

Irakurri gehiago

Sarbide-baldintzak eta onarpen-irizpideak

Ikastaroa batez ere online da, baina aurrez aurreko saio bat jasotzeko aukera eskaintzen da

Esperientzia profesionala osasunaren eta hezkuntzaren sektorean.

Parte-hartzaileak osasun-profesionalak izan daitezke, hala nola medikuak, erizainak, psikologoak, terapeutak, administrariak edo pazienteekin edo bezeroekin zuzenean lan egiten duten beste profesional batzuk. Lan-aholkulariek edo bigarren hezkuntzako eta unibertsitateko irakasleek jasoko dute ikasturte honen onura.

o Baldintza: Parte-hartzaileek ordenagailua eta audioa izan behar dute (kamera gomendagarria da), baita ordenagailuak eta plataforma digitalak erabiltzeko oinarrizko trebetasunak ere.

o Baldintzatutako adina: 25 eta 65 urte.

Irakurri gehiago

Ikaskuntza-esperientziaren maila, EQF, European Qualifications Framework kualifikazio-esparruaren arabera

Espainian, Etengabeko Ikaskuntzarako Kualifikazioen Espainiako Esparruan (MECU) 1. maila edo maila  handiagoa duten pertsonak sar daitezke. EQFren arabera (European Qualifications Framework) Lehen Hezkuntza duen edozein pertsona onar daiteke ikasturtean, elkarrizketa gainditzen badu.

ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations gaitasun-esparru batzuk

https://esco.ec.europa.eu/es/classification/skill_main

Europar Batasuneko trebetasun eta gaitasunen ESCO sailkapenaren barruan, jarraian, ikastaroarekin zerikusia dutenak izango dira.

Zeharkako eskumenak

Gaitasun eta gaitasun sozialak eta komunikaziokoak

Besteekin modu positiboan eta produktiboan elkarreragiteko trebetasunarekin lotutako gaitasunak eta gaitasunak. Hori frogatzen da ideiak modu eraginkor eta enpatikoan komunikatuz, norberaren helburuak eta ekintzak beste pertsona batzuenekin koordinatuz, balioen arabera egituratutako moduetan jardunez, besteen ongizatea eta aurrerapena zainduz eta lidergoa eskainiz.

Eskumenak

S1. Komunikazioa, lankidetza eta sormena

Komunikatzea, lankidetzan aritzea, beste pertsona batzuekin lotura izatea eta negoziatzea, arazoen konponbideak garatzea, objektuak eta sistemak diseinatzeko planak edo zehaztapenak sortzea, testuak edo musika konposatzea, publiko bat entretenitzeko jardutea eta beste pertsona batzuei ezagutzak ematea.

S3. Laguntza eta zainketak ematea

Pertsonei laguntza, zaintza, arreta, zerbitzua eta laguntza ematea, eta arauak, arauak, gidalerroak edo legeak betetzen direla zaintzea.

Ebaluazio-probak

  • Idatzizko ebaluazioak: 1. Aukera anitzeko azterketak
  • Idatzizko ebaluazioak: 2. Egiazkotzat/faltsutzat jotzen diren frogak
  • Ahozko ebaluazioak: 4. Role-playinga
  • Ebaluazio praktikoak: 4. Zereginak (ariketa praktikoak)
  • Lineako ebaluazioak: 4. Eztabaida-foroak
  • Taldeko ebaluazioak: 3. Parekoen arteko ebaluazioa
  • Hausnarketa-ebaluazioak: 1. Gogoeta idatziak

Jarduera nori zuzenduta

  • Publiko orokorra
  • Unibertsitateko ikaslea
  • Unibertsitarioak ez diren ikasleak
  • Irakasleak
  • Profesionalak

Metodologia

Modulu bakoitzak bere ebaluazio-metodologia du. Gainditutako ikastaroaren ziurtagiria lortzeko, beharrezkoa izango da:

  • Eztabaida-foroetan parte hartzea: galderak, eztabaidak eta hausnarketa taldean egiteko guneak.
  • Ariketa interaktiboak egitea: ikaskuntza sendotzeko jarduera praktikoak.
  • Lineako ebaluazioak onartzea: galdetegiak eta autoebaluazioko jarduerak.
Irakurri gehiago

Antolakuntza

  • UPV/EHU

Lankidetza

  • Next Generation
  • Ministerio de ciencia, innovación y universidades
  • Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  • Eusko Jaurlaritza/ Gobierno Vasco

Zuzendariak

Virginia Guillen Cañas

Facultad de Medicina y Enfermería

Psikologian lizentziaduna eta elikadura-jokabidearen nahasmenduei buruzko neurozientzietan doktorea. Esperientzia ebidentzian oinarritutako metodologian – Cochrane zentro iberoamerikarra, osasunaren prebentziorako eta osasun-profesionalen komunikaziorako. Neurozientzietako irakasle agregatua EHUn, Psikologia irakasten Medikuntzan, Odontologian eta Fisioterapian. Ikertzailea Osteban eta Bizkaiko Osasun Mentaleko Sarean, garapenaren nahasmenduei, osasun mentalari eta esku-hartzeen ebaluazioari buruzko argitalpenekin. Minaren pertzepzioari, gorputz-eskemaren errehabilitazioari eta dopinari edo ahots- eta hizketa-parametroen bidez suizidioa detektatzeari buruzko tesiak zuzendu ditu. Droga-mendekotasunak prebenitzeko programetan aritua, trebetasunak eta erresilientzia indartzeko komunikazio-estrategiak garatu ditu. Genero-berdintasunean trebatzailea izan da, eta osasun mentala sustatzeko gai izan da. Sentsibilizazio-proiektuetan parte hartu du lehen gertakari psikotikoetan, kronikotasunean eta suizidioan. ORCID: https://ekoizpen-zientifikoa.ehu.eus/ikertzaileak/125775/argitalpenak .

Hizlariak

Virginia Guillen Cañas

Facultad de Medicina y Enfermería

Psikologian lizentziaduna eta elikadura-jokabidearen nahasmenduei buruzko neurozientzietan doktorea. Esperientzia ebidentzian oinarritutako metodologian – Cochrane zentro iberoamerikarra, osasunaren prebentziorako eta osasun-profesionalen komunikaziorako. Neurozientzietako irakasle agregatua EHUn, Psikologia irakasten Medikuntzan, Odontologian eta Fisioterapian. Ikertzailea Osteban eta Bizkaiko Osasun Mentaleko Sarean, garapenaren nahasmenduei, osasun mentalari eta esku-hartzeen ebaluazioari buruzko argitalpenekin. Minaren pertzepzioari, gorputz-eskemaren errehabilitazioari eta dopinari edo ahots- eta hizketa-parametroen bidez suizidioa detektatzeari buruzko tesiak zuzendu ditu. Droga-mendekotasunak prebenitzeko programetan aritua, trebetasunak eta erresilientzia indartzeko komunikazio-estrategiak garatu ditu. Genero-berdintasunean trebatzailea izan da, eta osasun mentala sustatzeko gai izan da. Sentsibilizazio-proiektuetan parte hartu du lehen gertakari psikotikoetan, kronikotasunean eta suizidioan. ORCID: https://ekoizpen-zientifikoa.ehu.eus/ikertzaileak/125775/argitalpenak .

Josune Martin Corral

Psikologian doktorea, bi lizentziatura izanda(Psikologia eta Pedagogia), bi urte baino gehiago egin zituen Alemaniako unibertsitate batean. Prestakuntza osagarria egin du Psikoonkologia eta Ikerketa Masterrarekin eta Ospitaleko Osasun Langileentzako Ikerketako Prestakuntza Programarekin. Alcaláko Unibertsitateak Osasun Zerbitzuetan eta Gaixotasun Kronikoetan Aditu gisa akreditatu zuen, eta Psikologo Aditu gisa Psikoonkologian eta/edo Psikologia Zainketa Aringarrietan. ANECAren akreditazio positiboa du PUP, PCD eta PAD irudietarako. Arlo klinikoan, psikologo sanitario gisa, Min Kronikoaren eta Fibromialgiaren Programaren koordinatzailea da IMQ AMSAn. Ikerketaren arloan, Galdakao-Usansolo Ospitaleko Ikerketa Unitatean egiten du lan. Ikertzailekidea da finantzaketa nazionala eta autonomikoa duten hainbat proiektutan. Gainera, Kronikotasunaren, Lehen Mailako Arretaren eta Osasunaren Prebentzioaren eta Sustapenaren Ikerketa Sareko (RICAPPS) kide da. Inpaktu handiko aldizkarietako (Q1 eta Q2) argitalpenen lehen egilea da, baita hainbat liburu-kapituluren eta medikuntzako eta psikiatriako aldizkari nazionaletako hainbat artikuluren egilea ere.

Miren Agurtzane Ortiz Jauregui

UPV/EHU

Psikiatriako mediku espezialista eta Neurozientzietako doktorea. Buru Osasuneko Masterra eta Talde-lanean Aditua. Neurozientzia-Psikiatriako irakaslea UPV/EHUn. Zahartze Osasungarria eta Bizi Kalitatea Masterreko irakaslea. Zainketa Aringarrietako Arreta Integraleko Berezko Masterreko zuzendari akademikoa Medikuntza eta Erizaintza Fakultateko dekanordea 2004tik 2021era. Bilboko Mediku Zientzien Akademiako presidentea eta bertako Osasun Mentaleko Ataleko kidea. BMZAko Euskara eta Eleaniztasun Saileko presidentea. Bilboko Mediku Gazetako zuzendaria (2023-gaur egun). Osasun Mentala Sustatzeko UZTAI Fundazioko lehendakariordea eta idazkaria. Bizkaiko Sendagileen Elkargoko Deontologia Batzordeko kidea (2005-2018). Unibertsitateko, medikuntzako eta hezkuntza medikoko hainbat elkarte eta batzordetako kidea. Hainbat lan zientifiko, liburu, liburu-kapitulu eta biltzarretarako ekarpenen egile eta koegilea, euskaraz, gaztelaniaz eta ingelesez. Hainbat ikerketa-talde eta -proiektutan parte hartu du. Honako hauetan oinarritutako ikerketa-ildoak: Gaixotasunaren alderdi psikosozialak, osasun mentalaren sustapena, bizi-estiloa eta gaixotasun mentalaren pronostikoa, kronikotasuna, zahartzea, irakaskuntza-ikerketa.

Sonia Ruiz de Azua

Psikologian lizentziaduna eta UPV/EHUko doktorea da, psikologo sanitario gisa gaitua. Doktoretza-ondoko aldian, buru-nahaste larriarekin lotutako 35 ikerketa-proiektu autonomiko, nazional eta europar baino gehiagotan parte hartu du, eta hainbat tratamendu psikologiko ebaluatu eta probatu ditu patologia hauetan: eskizofrenia, nahasmendu bipolarra, depresioa, elikadura-nahasmenduak, oso sentikorrak diren pertsonak, komunikazioa eta gizarte-trebetasunak. Ikerkuntzaren dibulgazio-lan handia egiten du: argitaletxe ospetsuen liburuen argitalpenak, liburu-kapituluak, JCRn indexatutako inpaktu-faktore handiko aldizkariak (lehen kuartilaren % 40) eta nazioko eta nazioarteko biltzarretan parte hartzea. Gaur egun, Euskal Herriko Unibertsitateko irakasle agregatua da, eta psikologia eta komunikazioa irakasten ditu Medikuntza, Odontologia eta Fisioterapia graduetan.

Matrikula prezioak

Matrikula2025-05-13 arte
63,84 EUR

Kokalekua

Online eta UPV/EHUko medikuntza eta erizaintza fakultatea

Barrio Sarriena s/n. 48940 Leioa

Bizkaia

43.32964527135358,-2.965829487514487

Online eta UPV/EHUko medikuntza eta erizaintza fakultatea

Barrio Sarriena s/n. 48940 Leioa

Bizkaia