
Landartean | Mod. 1: Ingurune naturalaz hausnar
Landartean | Balizko paisaiak
‘Mod 1: Ingurune naturalari hausnar’ mikrokredentzial hau, Landartean | Balizko Paisaiak ikastaroaren aurreneko atala da. Lau moduluko segida gisa osatu da; pixkanaka gaiari buruzko ikuspegi desberdinak jaso asmoz, natura ulertuz eta harekin lan egiteko beharrean sakonduz.
Azalpena
Mod 1: Ingurune naturalaz hausnar
Mikrokredentzial hau, Landartean | Balizko Paisaiak ikastaroaren aurreneko atala da.
Hiri eta aldirien ingurunea birnaturalizatzeko esku hartze irizpideak eskuratzea du helburu, ikuspegi ekologiko batetik. Moduluak arborikultura eta landaketa naturalistak hartzen ditu aztergai, eta hiriko berdeguneen elikadura-ekoizpeneko gaitasunean zentratzen du bere interesa. Prestakuntza teoriko-praktikoa da, eta ariketak eta landa-lanak Donostialdean egingo dira, Donostiako Udaleko Parke eta Lorategien Sailarekin lankidetzan.
Testuingurua
Prestakuntza-ziklo hau Donostiako Udaleko Parke eta Lorategien sailaren behar zehatz baten harira sortu da, ekologia- eta paisaia-sentsibilitatea duten profesionalen prestakuntza eza hauteman baita hiri-birnaturalizazioaren praktikarako. Ziklo honen helburua da prestakuntza-defizita osatu eta hiriko berdeguneen esku-hartzean eta birnaturalizazioan parte hartzen duten profil profesionalei ezagutza aplikatua eskaintzea. Donostiako Udalarekin izango den lankidetzari esker, ikastaroaren landa-lana hiriko berdeguneetan egingo da; gainera Udalak abiarazi eta ezarri nahi dituen proiektu pilotuetan parte hartzeko aukera izango da, bai eta hiri-parkeen eta lorategien kudeaketa eta mantentze-lan dinamikak ezagutu ere.
Landartean | Balizko Paisaiak
Prestakuntza akademiko honen helburua, ingurune eraikiaren eta espazio natural-eraldatuen ekologiari buruzko sentsibilitatea piztea da. Hiri espazio antropizatuari buruzko diseinu- eta plangintza-irizpideak eskuratzeko topaketa gisa proposatu da, materia bizia eta bera eusten duen ekosistemari dagokion guztian arreta jarriz.
Xede horri heltzeko, diziplinarteko jakintzak elkarlanean jarri dira –biologikoak, filosofikoak, sozialak, artistikoak, urbanistikoak, arkitektonikoak eta paisajistikoak– pentsamendu kritikoa sustatzeko helburuarekin.
Ekosistema desberdinekin eta inguru urbanoetako prozesu naturalekin aritzeko teknikak landuko dira, eztabaida eta lankidetza sustatuz. Espazio, lurralde eta hiri-paisaien diseinu espekulatiboa garatuko da, ikuspegi ekosistemikotik.
Ikastaroan jasotako teoria aplikagarria izango da; horretarako, euskal lurraldea hartuko da aztergai. Ikastaroaren alde praktikoa materia bizia landu, zaindu eta kudeatzeko oinarrizko ezagutzak eskuratzera bideratuko da, funtsezko jotzen baita eskuratutako ezagutza lurrarekiko harreman zuzen eta somatikora eramatea.
Modulutan antolatutako ikastaroa
Lau moduluek ezagutza teoriko-praktikoa osatu asmo dute, hiri-inguruneak sentikortasun ekologiko baten baitan birnaturalizatzeko moduei buruzkoa, landare-prozesuak eta -habitatak errespetatuz.
Lau moduluko segida gisa osatu da; pixkanaka gaiari buruzko ikuspegi desberdinak jaso asmoz, natura ulertuz eta harekin lan egiteko beharrean sakonduz.
Datozen moduluetan teknika, pentsamendu- eta kultura-ekologikoa, eta proiektua landuko dira.
Ikasleen profil desberdinei eta haien denbora erabilgarritasunari egokitu asmoz, mikrokredentzial prestakuntza programak gehituz ikasleek maila handiagoko titulazioak lortu ahalko dituzte. Hainbat moduluen gainditzeak, titulazio unibertsitarioetarako sarbidea ahalbidetuko du (informazio gehiago eskuratu ahalko da).
Hizkuntza
Gaztelera / Euskara
Lan taldea eta zuzendariak
Lau moduluen helburu eta edukien egituraketa lantaldean garatu dira, Jon Begiristain Mitxelena, Ainitze Otamendi Urteaga eta Iñigo Segurola Arregui, mikrokredentzial honen zuzendari diren Ula Iruretagoiena Busturia eta Mikel Azkona Uribe-rekin elkarlanean.
Helburuak
Ikasturtean zehar sortutako eztabaida kolektiboen bidez, hiri-inguruetako naturaren eta haren babesari buruz norberak duen jarrera definitzea.
Kontzeptu eta termino ezberdinekin ohitzea: hiri-inguruko ekologia, pentsamendu sistemikoa eta biologikoa, landareztatze edo/eta birnaturalizazioa, baso sintropikoak, nekazaritza birsortzailea, lurralde metabolikoa eta hiri-biodibertsitatea, besteak beste.
Diseinu- eta plangintza-irizpideak eskuratzea, ingurune natural-hiritar eta periurbanoan ikuspegi ekologikoarekin esku hartzeko.
Aldirietako nekazaritza-ekologikoko azterketa kasuak ezagutzea, eta eraldaketa ekologiko eta sozialerako hauek duten gaitasuna ezagutzea.
Hiri-espazioko landare-eremuak kudeatzeak eta mantentzeak dakartzan ondorioak ezagutzea.
Eskuak zikintzea, landare-materia biziarekin lan egitearen inplikazioak gorputzean ulertzeko.
Ikaskuntzaren emaitzak eta lorpen mota
‘Naturaren’ ideiari eta bertan esku hartzeko moduei buruzko zenbait aurreiritzi konplexutzea, proiektu-pentsamenduan hiri-lurraldeak bizi dituen harreman biologikoak txertatu eta ulertzeko. Horrela, materia biziarekiko sentiberatasuna somatizatzea lortuko da.
Hiri-eremuari aplikatutako ekologia- eta paisajismo-prestakuntza, antzeko ezagutza-arlo desberdinetako eta/edo paisajismoaren, hirigintzaren edo arkitekturaren esparruan lan egiten duten profesionalak prestatzeko. Mikrokredentzial hau ondorengo beste modulu batzuekin osatuko da.
Sarbide-baldintzak eta onarpen-irizpideak
Baldintzatutako adina: 25 eta 65 urte.
Hiri-eremuko aldez aurreko prestakuntza eta/edo esperientzia baloratuko da, hainbat ezagutza-arlotatik: paisajismoa, ekologia, hirigintza, ingurumen-zientziak, arkitektura, biologia, nekazaritza-ingeniaritza, ingeniaritza zibila, arte ederrak, lorezaintza...
Ikaskuntza-esperientziaren maila, EQF, European Qualifications Framework kualifikazio-esparruaren arabera
EQF - 5. maila
ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations gaitasun-esparru batzuk
T1 - Ezagutza-, arrazoitze- eta kudeaketarako gaitasuna
Deskribapena: Besteekin harremanak izateko eta pertsona gisa garatzeko eta ikasteko oinarria diren trebetasunak eta gaitasunak. Hizkuntza ulertzeko, hitz egiteko, irakurtzeko eta idazteko gaitasuna, zenbakiekin eta neurriekin lan egiteko gaitasuna, eta gailu eta aplikazio digitalak erabiltzeko gaitasuna.
T2 - Arrazoitzeko gaitasun eta trebetasunak
Deskribapena: Besteekiko interakziorako eta norbanako gisa garatzeko eta ikasteko oinarria osatzen duten gaitasunak eta gaitasunak. Horien artean sartzen dira hizkuntza bat edo batzuk ulertzeko eta hitz egiteko gaitasuna, hizkuntza horietan irakurtzeko eta idazteko gaitasuna, zenbakiekin eta neurriekin lan egitekoa, eta gailu eta aplikazio digitalak erabiltzekoa.
T6 - Bizitzarako gaitasun eta trebetasunak
Deskribapena: Zeharkako garrantzia duten eta herritartasun aktiboa bultzatzen duten ezagutzak eta informazioa prozesatzeko eta erabiltzeko trebetasunarekin lotutako gaitasunak eta gaitasunak. Osasunaren, ingurumenaren, herritarren parte-hartzearen, kulturaren, finantzen eta ezagutza orokorren aplikazioaren eremuak hartzen dituzte.
Ebaluazio-probak
- Idatzizko ebaluazioak: 7. Azterketa-kasuen analisia
- Ebaluazio praktikoak: 1. Proiektuak
- Taldeko ebaluazioak: 1. Lankidetza-proiektuak
- Taldeko ebaluazioak: 2. Talde-dinamikak
- Autoikaskuntzako ebaluazioak: 2. Portafolioak
- Autoikaskuntzako ebaluazioak: 3. Erregistroak
- Sormen-ebaluazioak: 4. Multimedia proiektuak
- Hausnarketa-ebaluazioak: 2. Gogoetazko eztabaida-taldeak
- Esperientzien ebaluazioak: 1. Esperientzia errealetan oinarritutako kasu-azterketak
Beste ebaluazio-proba batzuk
Heziketa-zikloan eskuratutako sentsibilitate ekologikoa agerian utziko duen landa-koadernoa egitea.Jarduera nori zuzenduta
- Publiko orokorra
- Irakasleak
- Profesionalak
- Hiri-proiektuen dimentsio begetalean interesa dutenak; ingurune antropizatuetan ikuspegi ekologikoarekin esku hartzeko interesa dutenak.
Metodologia
Ikastaroak asteroko klaseak izango ditu: saio teoriko bat eztabaidatu beharreko gaiari hasiera emateko, esperientziak eta azterketa-kasuak emanez; eta kontzeptuak euskal lurraldean aplikatzeko bigarren saio bat, bisita, landa-lan edo eztabaida-mintegien bidez.
Antolakuntza
Lankidetza
Zuzendariak

Ula Iruretagoyena Busturia
Arkitekto doktorea eta irakasle elkartua UPV/EHUko Arkitektura Goi Eskola Teknikoan (AGET). Irakaskuntza eta ikerketa jarduerak praktika profesionalarekin uztartzen ditu arkitektura eta hirigintzako ‘nizu’ bulegoan. Donostiako eskola publikoetako patioak birlandatzeko BERdeaPIZTU taldeko kidea da, Donostiako Udalak sustaturiko ekintza. Kontu Laborategia. Kontatzea muga-ikerketan taldeko kidea da eta Colpark. Kolapsoan bizitzeko parkeak proiektuan parte-hartzen du. Gaur egungo ikerketa-ildoa materia bizia, haren prozesuak eta haren eratorriak arkitektura-proiektuan txertatzean datza, bai eraikuntza-mailan, bai pentsamendu-logikaren mailan. Hilero kolaboratzen du Argia aldizkariarekin eta Gaur8-Gara astekariarekin espazio, hiri eta lurralde problematikei buruzko artikuluekin. EHUko AGET-en irakasle elkartua proiektu arkitektonikoen ikasgaian, 2009.urtetik gaur egun arte.

Mikel Azcona Uribe
mmej arkitektura
Arkitektoa UPV/EHU-ko Arkitektura Goi Eskola Teknikotik (AGET), Karrera Amaierako Sari Bereziarekin. ‘MA Cities & Innovation‘ masterra Central Saint Martins (CSM), University of the Arts London (UAL) eskolan. Mikel ‘mmej arkitektura’ eta paisaia bulegoko bazkidea da 2010-etik. Tartean, 2016-2020 bitartean, Londresko Hawkins\Brown arkitektura bulegoko hirigintza eta ikerketa taldekidea izan da, hiri eskalako estrategia eta ikerlanak zuzenduz; harremana 2022-rarte mantendu du aholkulari gisa. 2018-2020 bitartean irakasle elkartua Londresko CSM eskolako BA Architecture graduan. 2019an DTT Leader, London School of Architecture (LSA) eskolako arkitektura masterrean. EHU-ko AGET eskolan irakasle elkartua da 2021az geroztik, hirigintza arloan.
Hizlariak

Mikel Agirre Irazoki
XOMORRO
Gizarte Langintzako gradua (EHU,2014). Agroekologia graduondokoa (UEU, 2015) eta Baserritik Mundura graduondokoak (EHU/Hegoa eta EHNE Bizkaia, 2018).Arlo sozialeko ezagutzak eta ikuspegi agronomiko anitzak uztartzeko, hainbat esparrutan trebatu da. Parte hartzea, talde dinamizazioa, biologia, natur interpretazioa, agroekologia, permakultura, basogintza, agroforesteria, baratza hezitzaileak eta baratzegintza sozial eta terapeutikoan, besteak beste. Mugimendu ezberdinetan parte hartu du, hala nola, ekoizpen agroekologiko proiektu kolektibo ezberdinak, aisialdi taldea eta basogintza komunitarioa. Lan arloan, Xomorro elkarteko Hezkuntza Agroekologia arloaren arduradunkide da. Eskolen berdeguneen diseinu eta inplementazioak, Donostiako Eskola Baratza Sareko eta kultur etxeetako hiri baratze hezitzaileetako dinamizazio eta koordinazioa eta Errenteriako Belabaratz udal aterpetxeko gizarte langile bezala egin du lan (2021-2024). Bertako baratza kolektiboaren sortzaile eta dinamizatzailea izan da.

Iñaki Antiguedad Auzmendi
Hidrogeologian katedraduna da Euskal Herriko Unibertsitateko (UPV/EHU) Geodinamika Sailean. Zientzietan doktorea (1986) eta Geologian lizentziaduna (1978) da UPV/EHUn. UPV/EHUko irakaslea da 1979tik. Hidrogeologian (batez ere eremu karstikoen hidrodinamikan eta akuifero kuaternarioen kutsaduran) eta oraintsuago Euskal Autonomia Erkidegoko arroen gainazaleko hidrologian garatu du bere ikerketa-jarduera, sedimentuen dinamika barne. Hidrogeologia eta Ingurumen Taldeko zuzendaria da, eta Eusko Jaurlaritzak talde finkatu gisa aitortu du. Esperientzia zabala du ikerketa-proiektuetan, eta berrienak klima-aldaketarekin lotuta daude. Deskargen, arroko eskalako baliabide hidrikoen eta etorkizuneko klima-aldaketaren, lurzoruaren erabilera-aldaketaren eta ibai-dinamikaren joeren azterketan zentratzen da.

Joaquin Araujo Ponciano
Naturalista. Idazlea, kazetaria eta zuzendari editoriala. Telebistako serieen eta zinemako dokumentalen zuzendari, errealizadore, gidoilari eta aurkezlea. Gai filosofiko, ekologiko, literario, biologiko eta agronomikoen dibulgatzailea hainbat hedabidetan. 27.500 zuhaitz landatu ditu pertsonalki, eta landaketa sustatu du hainbat erakundetan.

Marc Badal Pijuan
KANPOKO BULEGOA
Kanpoko Bulegoa, landa eremuko kultura eta lurraldearen inguruko pentsamendu aplikatua garatzen duen artisau-lantegia da. Gure kultur ekoizpenak lotura estua du baserrian egiten dugun eguneroko jarduerarekin. Gure lana idazketan, diseinuan, hausnarketa kolektiboko prozesuetan eta lurralde-dinamizazioan oinarritzen da. Marc ikertzaile eta dinamizatzaile agroekologikoa da. Nekazal kulturarekin, landa historiarekin, elikadura sistemarekin eta eredu agroindustrialarekin lotutako liburu eta artikulu batzuk argitaratu ditu.

Mikel Baztan Carrera
Mikel Baztan, ingurumen-teknikaria, Ahora Clima programaren sortzailea. Noaingo eta Iruñeko udaletan berdegune publikoen kudeaketaren arduraduna izan da, eta lorezaintza ekologikoa egin du bertan.

Susana Brosed Bolea
Susana Brosed paisajista da UPCn (Universitat Politècnica de Catalunya), eta Europako hainbat herrialdetan garatu du bere ibilbide profesionala: Espainian, Portugalen, Erresuma Batuan, Frantzian eta Alemanian. Gaur egun, Zuhaitza doktorearen zuhaitz-aholkularitzarekin lankidetzan aritzen da Azpiegitura Berdeen sailean, Hiri Berdearen Planak, paisajismo-proiektuak eta landaketen diseinuak gauzatuz. Bere jarduera profesionala eta hainbat erakundetako irakaskuntza-lana uztartzen ditu.

Lorena Escuer Constante
Biologoa. Kontrol Biologikoko espezialista eta Hidrobiology enpresako zuzendari teknikoa. 2012. urteaz geroztik, izurriteen kontrol biologikoarekin, hiriko biodibertsitate funtzionalaren sustapenarekin eta hiriaren naturalizazioarekin lotutako lanak garatzen ditu. «Alcorques Vivos» proiektuaren sortzailea.

Fermin García Blanco
Madrileko Arkitektura Eskolatik arkitekto-doktorea. Kodiseinuko, diseinu parte-hartzaileko eta baliabide materialen eta giza baliabideen kudeaketako prozesuetan espezializatua, non paisaia eta lurraldea bere obra eta proiektuekin estuki lotuta dauden. 2008an LUPO SISTEMA sortu zuen, eta aterki horren azpian arkitektura eta hezkuntza binomioan interesa duten profesionalen talde bat zuzentzen du.

Carles García Paterna
Lorezain maisua eta Kataluniako Malgrat de Mar-eko lorategi eta berdeguneen zerbitzuko arduraduna, 1998an hasitako lotura. Hainbat formazio eta mahai-ingurutan parte hartu du, hizlari gisa, hiriko berdeguneen problematikari, lorategien kontzeptuari, kudeaketari eta mantentze-lanei buruz.

Anne Ibañez Guridi
KANPOKO BULEGOA
Kanpoko Bulegoa, landa eremuko kultura eta lurraldearen inguruko pentsamendu aplikatua garatzen duen artisau-lantegia da. Gure kultur ekoizpenak lotura estua du baserrian egiten dugun eguneroko jarduerarekin. Gure lana idazketan, diseinuan, hausnarketa kolektiboko prozesuetan eta lurralde-dinamizazioan oinarritzen da. Annek Donostiako Laia atelierrean hasi zuen bere ibilbide profesionala. Arte garaikidea eta landatartasuna lotzen dituzten hainbat proiektu eta lantaldetan parte hartu du. Gaur egun landa-paisaiak zaharberritzen ditu.

Daniel Lopez Garcia
Daniel López García biologoa eta Agroekologian doktorea da. Zientzialari titular gisa lan egiten du CSICeko Ekonomia, Geografia eta Demografia Institutuan, eta Entretantos Fundazioaren kolaboratzailea da. Bere ikerketa nekazaritzako elikagaien sistemaren eskalako trantsizio agroekologikoan oinarritzen da, besteak beste, tokiko elikadura-politikak, nekazaritza-politikak, elikadura-sare alternatiboak, gobernantza parte-hartzaileko eta eragile anitzeko dinamikak eta elikagai-trantsizioei aplikatutako koalizio intersekzionalen ikuspegiak barne. Ikerketa agroekologikotik abiatuta lan egiten du, konprometitua eta ekintzara bideratua. Nekazaria izan da eta Ekologistak Martxan taldeko kidea da.

Itsasne Mendiberri Jaurena
XOMORRO
Ingurumen Zientzietan Lizentziatua (EHU) eta Globalizazioa eta Garapena masterra burutua (HEGOA, Nazioarteko Lankidetza eta Garapenari Buruzko Ikasketa Institutua). Agroekologia ardatz duten zenbait proiektutan aritua, besteak beste, EHKOlektiboa elkartean eta Euskal Herriko zenbait udalerritako elikadura sistemen diagnostikoa garatzen. Gaur egun Xomorro elkartean baratzearen inguruan formatzaile gisa lanean eta Bortziriak-Malerreka-Bertizaranan (Nafarroa) elikadura dinamizatzaile gisa. Jardun profesionala hainbat ekoizpen agroekologiko kolektibotako parte hartzearekin uztartuta: Sagarrondu sagardo ekoizpen taldea, baratze eta frutarbol kolektiboak, onddo ekoizpena, etab. Agroekologiaren munduan egindako ibilbideak nekazaritza sintropikoa ezagutzera eraman nau eta horrek baso jangarriak ulertzeko beste ikuspegi bat eskaini dit, eredu honi lotutako praktikak pixkanaka txertatzeko.

Nerea Morán
Arkitekto doktorea, nekazaritzako elikagaien sistema lurralderatuei, hiri-nekazaritzari eta birnaturalizazioari buruzko hainbat proiektu eta ikerketa-saretan parte hartu du. Bere azken lanak bioeskualdearen kontzeptua-ren inguruan egituratzen dira. Irakasle laguntzaile doktorea da Madrilgo Unibertsitate Politeknikoko Arkitek-tura Eskolako Hirigintza eta Lurralde Antolamendu Sailean, eta Arkitektura, Hirigintza eta Iraunkortasuneko Ikerketa Taldeko kidea (GIAU+S, UPM). Trantsizioak Foroan parte hartzen du, izaera ekologikoko eta diziplinaz gaindiko konposizioko elkarte batean.

Jose Manuel Naredo
José Manuel Naredo Ekonomia Zientzietan doktorea da, eta Estatuko Estatistikarien goi-mailako kidea. Ikerketa-esperientzia luzea du, eta pentsamendu ekonomikoaren oinarriei buruzko sakoneko hausnarketak eta azterketa zehatzak konbinatzen ditu, bereziki ondare-alderdiei eta nekazaritza-, hiri- eta industria-sistemen funtzionamenduari dagokienez. Madrilgo Unibertsitate Politeknikoko Arkitekturako Goi Eskola Teknikoko Hirigintza eta Lurralde Antolamendu Sailera ad honorem irakasle gisa lotu da, higiezinen burbuilen aurresale eta analista gisa nabarmendu ondoren, baita hiri-metabolismoan eta lurraldean duten eragina ere. 2000ko Ingurumenaren Sari Nazionala, 2008ko Nazioarteko GEOKRITIKA Saria, 2011ko Urrezko Panda saria, WWFk emandakoa eta 2018ko Fernando González Bernáldez Fundazioaren Saria irabazi ditu. Bere ibilbidea eta argitalpenak zehatzago ezagutzeko, web orrira jo: elrincondenaredo.org.

Juan Mari Odriozola
Juan Mari Odriozola Donostiako Udaleko Parke eta Lorategien Ataleko teknikaria da, eta hiriko zuhaitzen arduraduna. Eguneroko lan praktikotik eta formazio etengabeetan arborikulturari eskainia. Donostiako Zuhaiztien Plan Zuzentzailearen idazketaren buru izan da.

Ainitze Otamendi
Nekazaritzako Ingeniari Teknikoa, Hortofrutikultura eta Lorezaintzako espezialitatea, Nafarroako Unibertsitate Publikoan, eta Paisajismoko masterra, Bartzelonako Arkitekturako Goi Eskola Teknikoan. 2005. urteaz geroztik, udal-eremuan berdeguneak sortzen, babesten, mantentzen eta kudeatzen jardun du erabat, eta paisaiaren diziplina anitzeko begirada txertatu du hirian, natura herritarrengana hurbiltzeko landare-forma guztietan. Donostiako Udalean jardun du, parke eta lorategien teknikari gisa, Hiri Mantentze eta Zerbitzuen Zuzendaritzan, eta gune berdeekin lotutako guztia koordinatu, planifikatu, gainbegiratu eta aholkatu du. Obra eta Proiektuen Zuzendaritzako Espazio Berdeen arduraduna. Obrak egin eta ikuskatuko ditu, eta berdeguneak sortzeko eta eraldatzeko proiektuak aholkatu, berrikusi eta diseinatuko ditu. Gaur egun, Parke eta Lorategien Ataleko burua da.

Amaia Torres Piñeiro
Amaia Torres Piñeiro, arkitektoa eta ilustratzaile zientifikoa da, museo eta ikerlarientzat, ondare historikoaren dibulgaziorako irudiak zein ikerketa zientifikoetarako dokumentazio bisuala sortzen dituena. Parke naturaletan, naturaren marrazketa eta marrazketa arkitektonikoaren inguruan tailerrak gauzatzen ditu. Bertan, behatzearen garrantziaz jabetzea, kasuan kasu interesgarriak diren elementuak detektatzea eta landa-koadernoan apunteak garatzea irakasten du. Arkeologia eta paleontologian arloetan espezializatuta dago, eszena historikoak, eraikuntza eta gailuen birgaikuntzak eratuz, aztarnategi arkeologikoetan oinarrituta. Ilustrazio lan hau, ikerketa zientifiko konplexuak ulertarazten laguntzera bideratuta dago, zein profesional espezializatuen kasuan, ikerketa lanak osatzera.

Iñigo Segurola Arregui
Iñigo Segurola Arregui nekazaritza teknikaria da eta Edinburgoko Heriot-Watt Unibertsitatean Paisaian graduatua. LUR Paisajistak erakundearen bazkide sortzailea, eta bertatik paisaia-proiektuak garatzen ditu. Bricomania telebista-saioko lorezaintzako ataleko zuzendaria, errealizadorea eta aurkezlea. Gaur Lur Gardenen egiten du lan.
Matrikula prezioak
Matrikula | 2025-03-19 arte |
---|---|
560,00 EUR |
Kokalekua
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Oñati Enparantza, 2 | 20018 Donostia/San Sebastián
Gipuzkoa
Arkitektura Goi Eskola Teknikoa
Oñati Enparantza, 2 | 20018 Donostia/San Sebastián
Gipuzkoa
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

11 - Hiri eta komunitate jasangarriak
Hiriak eta giza asentamenduak inklusiboak, seguruak, erresilienteak eta jasangarriak izatea lortzea. Gai gakoak: sarbidea etxebizitza eta oinarrizko zerbitzu egoki, seguru eta irisgarrietara, garraio sistema egokiak eta jasangarriak, hirigintza inklusiboa, plangintza eta kudeaketa parte hartzailea, kultura eta natura ondarearen babesa, airearen kalitatea, hondakinak, berdeguneak, hiriguneen, hiri inguruen eta landa inguruneen arteko loturak.
Informazio gehiago