
Adimen artifiziala erabiliz B2B salmentak sustatzea
Azalpena
Mikrokredentzialak, Adimen artifiziala erabiliz B2B salmentak sustatzea , zure ezagutzak eta trebetasunak ziurtatuko ditu AAren teknologiak salmenta-estrategietan integratzeko, prozesuak optimizatuz eta emaitzak hobetuz. Prestakuntza horren bidez, IAk salmenta-prozesuan zehar balioa nola eman dezakeen ikasiko duzu, lead-en prospekzio eta sorkuntzatik hasi eta salmenta itxi eta bezeroak fideldu arte.
Prestakuntza % 100 praktikoa da, kasu errealekin, salmenta-prozesuetan inplementatutako adibide praktikoen bidez. Teknologia horiek prozesu horien eraginkortasuna nola areagotu dezaketen ikusiko da, haien eraginkortasuna optimizatuz.
Ikastaro hau salmentetako eta marketineko profesionalei zuzenduta dago, baita AA beren merkataritza-estrategietan txertatu nahi duten zuzendariei ere. Parte-hartzaileek ezagutza praktikoak eta teknikoak eskuratuko dituzte beren erakundeetan ingurumen-soluzioak ezartzeko, erabakiak hobeto hartuz eta lehiarako abantaila lortuz.
Gaur egungo merkataritza-ingurunean, gorabidean dauden teknologiak errotik eraldatzen ari dira enpresek beren salmenta-prozesuak kudeatzeko duten modua. Adimen Artifiziala (AA), bereziki, tresna erabakigarria izan da salmenta-taldeetan eraginkortasuna, pertsonalizazioa eta emaitzak bultzatzeko. Hala ere, salmentako profesional askok oraindik ez dute beharrezko prestakuntzarik teknologia horiek beren estrategietan modu eraginkorrean integratzeko.
Gure inguruko datuen arabera, salmenta-profesionalen % 68k uste du erabiltzen dituzten tresna gehienek 2025erako IAren gaitasunak barne hartuko dituztela. Gainera, saltzaileen % 70ek baino gehiagok uste dute AAk denbora aurrezten eta erabaki hobeak hartzen laguntzen diela, bestela aztertzen zailak izango liratekeen datuetan oinarrituta.
AAren eragina hainbat alderditan islatzen da, hala nola: zeregin errepikakorren automatizazioa edo bezeroekiko interakzioen pertsonalizazioa, besteak beste. Gaur egungo datuen arabera, salmentako profesionalek bi ordu aurreztu ditzakete egunean, eskulanen automatizazioari esker, eta, horri esker, beren roleko jarduera kritikoenetan zentratu daitezke. Enpresa mailan, IA funtsezko sektoreetan dago presente, hala nola bezeroen irismenaren automatizazioan, salmenta-joeren iragarpenean, bezeroen atxikipenean, bezeroaren esperientziaren pertsonalizazioan eta prozesu operatiboen hobekuntzan, haren errentagarritasunari zuzenean lagunduz.
Adopzio globalari dagokionez, McKinsey-ren txosten batek nabarmentzen du enpresen % 50ek erabiltzen dutela AA erakundearen funtzio batean gutxienez, eta salmenta- eta marketin-sektoreak onuradun nagusien artean daude, arlo horretako trebetasun-eskaera gero eta handiagoa islatzen baitute.
AA jada ez da goraka doan joera bat, baizik eta lehiarako premia bat arlo askotako erakundeentzat, eta, bereziki, salmentetan, non langileen prestakuntza-beharra beharrezkoa den.
Prestakuntza amaitu ondoren, UNIBERTSITATEKO MIKROKREDENTZIAL ziurtagiri bat lortuko duzu, honako hau dioena:
• AA teknologiak B2B salmenta-estrategietan txertatzeko dituzun trebetasunak eta ezagutzak ziurtatuko ditu.
• DIGITALA da, 6 ECTSkoa.
• Aintzatespena du Europan.
• Modu independentean balio du, baina kredituak metatu egin daitezke unibertsitate-titulazioak lortzea errazteko.
Helburuak
Prestakuntzaren eta egiaztapenaren helburu nagusia da merkataritza-taldeari eta marketin-taldeari tresnak ematea B2B salmentak indartzeko, salmenta-zikloan IA erabiliz.
Prozesu komertzialen automatizazioan trebetasunak garatzea: Salmentetan ohiko zereginak optimizatzeko tresnak inplementatzen ikastea, hala nola leaden jarraipena, mezu elektronikoen bidalketa eta bezeroekiko harremanen kudeaketa, talde komertzialaren eraginkortasun operatiboa areagotuz.
Leaden segmentazioa eta kudeaketa optimizatzea: Bezero potentzialak portaera-ereduetan oinarrituta sailkatzeko eta lehenesteko IA nola erabili irakastea, bihurketa-tasak eta prospekzioaren eraginkortasuna hobetuz.
Bezeroaren esperientzia IAren bidez pertsonalizatzea: IAk bildutako datuak erabiltzeko gaitasuna garatzea, eskaintzak eta kanpaina komertzialak pertsonalizatzeko, bezeroaren gogobetetasuna areagotuz eta fidelizazioa indartuz.
Salmenta-zikloaren eraginkortasuna hobetzea: Profesionalak IAko tresnekin hornitzea, salmenta-zikloa arinago eta produktiboago kudeatzeko, erantzun-denborak murriztuz eta prozesuaren fase bakoitzean bezeroekiko elkarreraginaren kalitatea hobetuz.
Ikaskuntzaren emaitzak eta lorpen mota
-
AA ulertzea eta salmentetan aplikatzea: Parte-hartzaileek adimen artifizialaren funtsezko kontzeptuen ulermen sendoa lortuko dute, baita kontzeptu horiek salmenten testuinguruan zehazki nola aplikatzen diren ere. Ziklo komertzialean eragina duten IAren teknologia nagusiak identifikatu ahal izango dituzte, eta negozio-estrategietan nola integratu ulertu.
-
Prozesu komertzialen automatizazioa: Ikasturtea amaitzean, ikasleak gai izango dira salmenta-prozesuan zeregin errepikakorrak automatizatzeko, hala nola bezero potentzialen erabilera, leaden jarraipena eta kontaktuaren pertsonalizazioa, eraginkortasun operatiboa areagotuz.
-
Salmentetako Analisi Prediktiboa: AAren algoritmoak aplikatzeko gai izango dira, analisi prediktiboak egiteko, bezeroen portaera aurreratzeko, salmenta-joerak aurreikusteko eta estrategiak egokitzeko, bihurketa eta salmentak handitzeko.
-
Leaden Prospekzioa eta Kudeaketa optimizatzea: Parte-hartzaileek AAko tresnak erabiltzen ikasiko dute bezero potentzialen segmentazioa eta lehenespena hobetzeko, salmenta-aukeren kalitatea eta eraginkortasuna maximizatuz.
-
Bezeroaren esperientzia pertsonalizatzea eta hobetzea: AA integratzean, ikasleak bezeroen datuetan oinarritutako eskaintzak eta komunikazioak pertsonalizatzeko gai izango dira, esperientzia esanguratsuagoak eskainiz eta gogobetetzea eta fidelizazioa hobetuz.
-
AAko tresnak eraginkortasunez erabiltzea: Ikasleek beren erakundearen behar espezifikoetarako egokienak diren AAko tresnak eta plataformak hautatzeko eta inplementatzeko gaitasuna garatuko dute, eta eguneroko salmenta-eragiketetan modu eraginkorrean integratuko dituzte.
-
Datuetan Oinarritutako Erabakiak hartzea: Denbora errealeko salmenten emaitzak eta metrikak aztertzeko trebetasunak eskuratuko dira, AA erabiliz. Horrela, erabakiak modu informatuagoan, bizkorragoan eta zehatzagoan hartu ahal izango dira, eta horrek errendimendu komertziala hobetuko du.
-
Salmentetako Teknologia Berrietara egokitzea: Parte-hartzaileak prest egongo dira AAren teknologia berriak hartzeko, teknologia horiek eboluzionatu ahala, eta eguneratuta mantenduko dira merkataritza-arloko AAren erabileraren praktika onenetan.
Sarbide-baldintzak eta onarpen-irizpideak
Erdi-mailako prestakuntza-ziklo bateko gutxieneko prestakuntza izan behar da. Antzeko prestakuntza eta sektoreko ibilbide profesionala positiboki baloratuko dira.
Baldintzatutako adina: 25 eta 65 urte.
Ikaskuntza-esperientziaren maila, EQF, European Qualifications Framework kualifikazio-esparruaren arabera
6. GOI-MAILAKO IRAKASKUNTZA ARTISTIKOKO GRADUA EDO GOI-MAILAKO TEKNIKARIA - 2. MAILA
7: MASTERRA EDO GRADU LUZEA - 3. MAILA
ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations gaitasun-esparru batzuk
S27. Informazioa eta datuak aztertzea eta ebaluatzea
Deskribapena
Datuak edo egitateak aztertzea, ekintza edo gomendio egokiak zehazteko; datu-iturrien sinesgarritasuna eta fidagarritasuna alderatzea eta kritikoki ebaluatzea; barne-ebidentzian eta kanpo-irizpideetan oinarritutako epaiak egitea eta defendatzea.
S55. Datu digitalak atzitu eta aztertzea
Deskribapena
Tresna digitalak erabiltzea nabigatzeko, bilatzeko, iragazteko, antolatzeko, gordetzeko, berreskuratzeko eta datuak, informazioa eta eduki digitalak aztertzeko, besteekin lankidetzan aritzeko eta komunikatzeko, eta eduki berriak sortzeko eta editatzeko.
Ebaluazio-probak
- Ebaluazio praktikoak: 4. Zereginak (ariketa praktikoak)
Jarduera nori zuzenduta
- Unibertsitateko ikaslea
- Unibertsitarioak ez diren ikasleak
- Irakasleak
- Profesionalak
Metodologia
Metodologia ikaslea ikaskuntzaren erdigunea izateko pentsatuta dago, IA salmenten munduan modu profesionalean aplikatzeko trebetasunekin atera ahal izateko. Klaseen formatua hibridoa izango da, eta aukera emango du egungo prestakuntza eta prestakuntza praktikoa bizitza profesional eta pertsonalarekin bateragarri egiteko.
Metodologia hauek konbinatzen dira:
· % 100 praktikak, aurrez aurre eta online. Klaseek ikuspegi praktiko eta dinamikoa dute, ariketa praktikoekin eta benetako adibideekin, lehen egunetik ikasitakoa praktikan jar dadin.
· Tutoretza eta laguntza pertsonalizatua prestakuntza ematen den bitartean.
· UPV/EHUko marketin eta salmenta masterreko Alumni Marketing Elkartearen jardueren networkingera sarbidea.
· UPV/EHUko ikasle gisa, Euskal Herriko Unibertsitateak eskaintzen dituen baliabideak izango ditu.
Antolakuntza
Lankidetza
Zuzendariak

Maite Ruiz Roqueñi
UPV/EHU, Profesora
UPV/EHUko irakasle titularra Merkaturatzearen eta Merkatuen Ikerketaren arloan. Komunikazioari lotutako gaietan irakasten dut, graduko nahiz graduondoko ikastaroetan. Euskal Herriko Unibertsitateko Marketin eta Salmenta Masterraren zuzendaria eta arduraduna 2003tik. Nire ikerketa-jarduera ECRI (Ethics in Finance & Social Value) ikerketa-taldean garatzen da, iraunkortasunari eta enpresa-eredu berri bat sustatzen duten tresnen garapenari lotutako gaietan, jasangarriagoa eta pertsonei eta gizarte osoari balioa sortzera bideratua.

Jon Charterina Abando
Universidad del País Vasco - UPV/EHU
Jon Charterina Abando (https://orcid.org/0000-0002-7028-7268) UPV/EHUko Merkaturatze eta Merkatuen Ikerketako irakasle titularra da. Marketin eta Salmenta Masterreko zuzendaria da, eta gaur egun Ekonomia eta Enpresa Fakultateko Erasmus eta Mugikortasuneko dekanordea da. UPV/EHUko Enpresa Zuzendaritza, Ezagutza eta Berrikuntzako Doktorego Programako Doktorego Batzordeko kide ere bada. Bere irakaskuntza-lanetan, graduondoko eta nazioarteko programetan parte hartzen du, hala nola USAC (University Studies Abroad Consortium) programan eta Mexikoko Unibertsitate Nazional Autonomoko (UNAM) Administrazio Zientzietako Doktorego Programan. B2B harremanak, hornidura-kateetako berrikuntza eta hirietako marketina ditu ardatz bere ikerketak, aldizkari akademiko ospetsuetan egindako argitalpenekin.
Hizlariak

Álvaro Fierro
EHU
Álvaro Fierro Ekonomian doktorea da Euskal Herriko Unibertsitatean; ikerketa-egonaldia egin du Leicesterreko Unibertsitatean (Erresuma Batua), eta bere prestakuntza akademiko eta profesionala ekonomia aplikatuan eta kulturan oinarritzen da. Arlo profesionalean, Cultumetria enpresaren sortzailea da, eta irakasle da Euskal Herriko Unibertsitatean, Ekonomia eta Enpresa Fakultatean. Halaber, irakasle bisitaria da Madrilgo Unibertsitate Konplutentsean.

Ainhoa Gómez Beltrán
Biwott.es-en sortzailea eta ISMARKren bazkide sortzailea Matematikan lizentziaduna UPV/EHUn. Graduondokoak: Arkitektura Softwarea (Deustuko Unibertsitatea), Gaitasun Pedagogikoa (Madrilgo Unibertsitate Konplutentsea) eta Marketin Digitaleko Zuzendaritza (Errioxako Unibertsitatea). 20 urteko esperientzia mundu digitalean, garatzaile eta marketin digitalean eta IAn espezialista gisa. Sare sozial profesionalen aholkularia. Bere marka pertsonalaren bidez (TOP VOICE 2024) LinkedInen aditu gisa posizionatua. Unibertsitate eta negozio-eskoletako ohiko prestatzailea. Gaur egun, LinkedInen eta IAn Prestakuntza eta Aholkularitza estrategikoko zerbitzuak ematen dizkie B2B enpresei. Ekipo komertzialen eraldaketa digitala, Social Selling eta IA estrategien bidez.
Matrikula prezioak
Matrikula | 2025-02-20 arte |
---|---|
420,00 EUR |
Kokalekua
UPV/EHUko Ekonomia eta Enpresa Fakultatea (Bilbao - Sarriko)
Lehendakari Agirre Hiribidea, 83. 48015 Bilbao (Bizkaia)
Bizkaia
UPV/EHUko Ekonomia eta Enpresa Fakultatea (Bilbao - Sarriko)
Lehendakari Agirre Hiribidea, 83. 48015 Bilbao (Bizkaia)
Bizkaia
Sustainable development goals
2030 Agenda da nazioarteko garapenerako agenda berria. Nazio Batuen Erakundeak onartu zuen 2015eko irailean eta giza garapen jasangarriaren aldeko tresna eraginkorra izan nahi du planeta osoan. Haren zutabe nagusiak dira pobrezia errotik desagerraraztea, zaurgarritasunak eta desberdintasunak urritzea, eta jasangarritasuna bultzatzea. Aukera paregabea eskaintzen du mundua 2030. urtea baino lehen aldatzeko eta pertsona guztien giza eskubideak bermatzeko.

4 - Kalitatezko hezkuntza
Kalitatezko hezkuntza inklusiboa eta ekitatiboa bermatzea eta pertsona guztientzako etengabeko ikaskuntzarako aukerak sustatzea. Gai gakoak: doako irakaskuntza, bidezkoa eta kalitatezkoa, goi mailako prestakuntzarako berdintasunezko sarbidea, garapen jasangarrirako hezkuntza, desgaitasuna duten pertsonentzako hezkuntza instalazio egokiak, ikaskuntza ingurune seguruak, ez-bortitzak, inklusiboak eta eraginkorrak.
Informazio gehiago
5 - Genero berdintasuna
Genero berdintasuna lortzea eta emakume eta neska guztiak ahalduntzea. Gai gakoak: diskriminazio eta indarkeria mota guztiak amaitzea, ordaindu gabeko zaintzak eta etxeko lanak aitortzea, erantzukizun partekatua, aukera berdintasuna, parte hartze erabateko eta eraginkorra, ugalketa eskubideak, baliabide ekonomikoetarako eskubide berdintasuna, lurra, beste ondasun batzuk eta jabetza eskuratzea.
Informazio gehiago