
Eskola-hizkuntzaren garapena ulermenerako gako: irakasleentzat estrategiak
Description
Unibertsitate Hedakuntzarako Ikastaro hau (mikrokredentziala), Bigarren Hezkuntzako arloetako irakasleei (natur eta gizarte zientziak, matematika, etab.) zuzenduta dago arloetan eskola-hizkuntzaren berariazko lanketa egiteko eta irakats estrategietan trebatzeko.
Eskolako testuen ulermena kezka iturri bihurtu da hezkuntza komunitatean. Euskal Herriko Unibertsitatean UPV/EHU errotutako DREAM ikerketa taldea 2020tik ari da hizkuntza-gaitasun akademikoaren garapenerako estrategia pedagogikoak ikertzen Ikerkuntza eta Berrikuntzarako Ministerioak eta Eusko Jaurlaritzak diruz lagunduta. Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Sailak 2023-2026 Unibertsitate + Hezkuntza Proiektuak deialdiaren bidez orain arte egindako lan ildoan sakontzeko aukera izan dugu, eta deialdi berrietan horretan jarraituko dugu. Ikerketa horien emaitzek zein nazioarteko beste hainbat ikerketek agerian utzi dute arlo bakoitzean hizkuntza berariaz lantzeko premia, hain justu irakurriaren ulermena hezkuntza komunitatearen kezka nagusietako den momentu honetan. Horregatik, Unibertsitate Hedakuntzarako Ikastaro honek Bigarren Hezkuntzako irakasleen formazio behar honi erantzun nahi dio.
Ikastaro honetan konpetentzia eleaniztunaren ikuspegitik, Oinarrizko Hizkuntza Trebetasun Akademikoen (ingelesez, Core Academic Language Skills edo CALS) garapenari buruzko egungo ezagutza izango da aztergai, izan ere, ikasle guztien eskola arrakastan funtsezko elementu da. Hainbat ikerketek erakutsi dute trebetasun horiek lantzea garrantzitsua dela ikasleek curriculum arlo guztietako informazioa ulertu eta barneratu dezaten. Izan ere, ikasle askok oztopo linguistiko eta kulturalei aurre egin behar izaten diete; oztopo horiek zailtasunak eragiten dituzte eskolara egokitzeko eta ingurune akademikoarekiko interesa pizteko, eta ondorioz, eskola porrotaren arriskua handitzen dute; bide horretan hezkuntza estrategia inklusibo eta eraginkorrak behar dira.
Testuinguru eleaniztunetan, gaitasun horien garapena Hizkuntzen Trataera Integratua eta Integrala sustatzen duten ikuspegi holistikotik landu daiteke, bai eta translanguaging izenez ezagutzen diren hizkuntza arteko praktika pedagogikoen bidez ere. Eleaniztasunaren inguruko ikerketetan nabarmentzen den kontzeptu horrek, esanahiaren eraikuntza errazten du ikasleen jatorrizko hizkuntza (H1) ikaskuntza baliabide gisa txertatzen baitu. Gainera, translanguaging pedagogikoak zaurgarritasun egoeran dauden ikasleen garapen emozionalean eragin positiboa duela frogatu da testuinguru eleaniztunetan ikasleen ongizatean eta arrakastan laguntzen baitu.
Objectives
Arloetako irakasleek lantzen dituzten testuen ulermena hobetzeko estrategiak ezagutzea.
Arloetako irakasleak ikasleen hizkuntza-komunikazio gaitasuna garatzeko estrategietan trebatzea.
Ikasleen ulermena ebaluatzeko tresna multimodalak (irudia eta sormen bidezko beste adierazpide batzuk) ezagutzea.
Learning outcomes and type of achievement
Bigarren Hezkuntzako arlo-testuetan ulermena errazteko funtsezkoak diren eskola-hizkuntzaren ezaugarriak eta hizkuntza-trebetasun akademikoak (CALS) identifikatzea.
Gaitasun akademikoen garapena bultzatzeko estrategia pedagogiko eraginkorrak hautatu eta testuinguru eleaniztun eta kulturalki anitzetara egokitzeko gaitasuna garatzea.
Ikasleen hizkuntza-aniztasuna kontuan hartuta, arloko irakasgaietan eskola-hizkuntzaren garapena bultzatzeko jarduera didaktikoak diseinatzeko gaitasunean trebatzea.
Access prerequisites and admission criteria
25-64 urte bitarte izatea. Horren inguruko zalantzarik baduzu idatzi: eider.saragueta@ehu.eus
Level of learning experience according to EQF European Qualifications Framework
EQF: Bizialdi osoko ikaskuntzarako Kualifikazioen Europako Esparrua: 7
MECU: Espainian, Etengabeko Ikaskuntzarako Kualifikazioen Espainiako Esparrua: 7: MASTERRA EDO GRADU LUZEA
MECES: Goi Mailako Hezkuntzarako Kualifikazioen Espainiako Esparrua: MAILA 3
ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations competency frameworks
Irakurketa-estrategiak irakastea
Ikasleei idatzizko komunikazioa bereizten eta ulertzen erakustea. Irakaskuntzan hainbat material eta testuinguru erabiltzea. Ikasleen behar eta helburuetarako egokiak diren irakurketa-estrategiak garatzen laguntzea, hala nola testuen azterketa eta eskaneatzea, edo testu, zeinu, sinbolo, prosa, taula eta grafikoak orokorrean ulertzea.
Irakaskuntza-estrategiak aplikatzea
Ikasleei irakasteko hainbat ikuspegi, ikaskuntza-estilo eta kanal erabiltzea, hala nola edukia ulertzeko moduan komunikatzea, eztabaida-puntuak antolatzea argitasun handiagoa emateko eta, behar denean, argudioak errepikatzea. Eskoletako edukirako, ikasleen mailarako, helburuetarako eta lehentasunetarako egokiak diren irakaskuntza-gailu eta -metodo ugari erabiltzea.
Apply intercultural teaching strategies
Ensure that the content, methods, materials and the general learning experience is inclusive for all students and takes into account the expectations and experiences of learners from diverse cultural backgrounds. Explore individual and social stereotypes and develop cross-cultural teaching strategies.
Evaluation tests
- Written evaluations: 2. Evidence which is considered true/false
- Written evaluations: 3. Brief questions
- Self-learning evaluations: 1. Self-evaluations
Activity directed to
- Students not from university
- Teachers
Organised by
In collaboration with
Directors

Oihana Leonet Sieso
Euskal Herriko Unibertsitatea UPV/EHU
Oihana Leonet is an Associate Professor in the Department of Educational Sciences (UPV/EHU). She holds a BA in Primary Education from UPV/EHU and a BA in Psychopedagogy from Mondragon Unibertsitatea (MU). She obtained her MA European Master on Multilingualism and Education from UPV/EHU. She received a scholarship to complete her dissertation at UPV/EHU, where she obtained her Ph.D. with honours in 2018. She is currently the Principal Investigator (PI) of the internationally renowned research group "Donostia Research group on Education and Multilingualism" (DREAM), where she has been conducting research in the field of multilingualism and education since 2014. Her research focuses on language teaching in multilingual contexts. She has participated in numerous international conferences in the fields of education, bi/multilingualism, and language teaching, and has published his work in high-impact international journals. She also collaborates on several European projects related to social and educational inclusion and has taken part in conferences and written articles in this area. Additionally, he works with the Agencia Estatal de Investigación in evaluating research projects and has peer-reviewed articles for international journals
Eider Saragueta is an Assistant Professor and a researcher at the Department of Education Sciences at the Education, Faculty of Philosophy and Anthropology, University of the Basque Country UPV/EHU. She has participated in numerous international conferences and in national and European projects on multilingualism in education. She has also published her work in both national and international journals. Her main research interests are the use of the Basque language by primary students, identity construction, and students' language awareness from an ethnographic perspective.
Speakers

Laura Sainz Gomez
Registration fees
If the microcredential has already started there will be no refund of the enrolment fee.
Registration | Until 23-10-2025 |
---|---|
26,00 EUR |
Venue
Online
Online
Sustainable development goals
Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.

4 - Quality education
Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.
More information
10 - Reduced inequalities
Reduce inequality in countries and between them. Key issues: promotion of the social, economic and political inclusion of all people, equal opportunities, fiscal, wage and social protection policies to favour equality, migration and the policies that affect it, official assistance for the development, regulation and supervision of world institutions and markets.
More information