Microcredentials
Kasu praktikoak gizarte langintzan

Kasu praktikoak gizarte langintzan

10.Sep - 01. Oct, 2025 Cod. 335-25

Description

Gizarte langileen esku-hartze sozialeko suposizio edo kasu praktikoei buruzko etengabeko eta online prestakuntzako ikastaroa da.

Prestakuntzak eduki teorikoak eta beronen aplikazio praktikoa izango ditu, eta praktika profesionala idatziz islatzea ahalbidetuko duen eredu bat garatuko da. Ildo horretan, esku-hartze profesionalaren prozesu orokorra orientatzeko eta kasuak ebazteko elementu multzo bat ematen da. Izan ere, gizarte esku-hartze profesionala eredu teoriko eta prozesu metodologiko batez baliatzen da eta guzti honen errebisioa eta aplikazioa ahalbidetzen du ikastaro honek. Zehazki, honako hauek dira landuko diren edukiak: 

1. Kasu praktikoen ikuspegi teoriko-praktikoa.

2. Kasu praktikoen tipologia.

3. Gizarte langintzan kasu praktikoak ebazteko eredu teoriko-metodologikoa.

4. Kasu praktikoen ebazpenerako diseinua.

 

Read more

Objectives

1. Gizarte langintzako esku-hartze profesionalaren prozesu metodologikoa berrikustea, eredu teorikoari balioa emanez.

2. Suposizio edo kasu praktikoen izaera eta ezaugarriak identifikatzea.

3. Kasu praktikoak ebazteko eredu bat ezagutzea, barneratzea eta aplikatzen ikastea.

Learning outcomes and type of achievement

1. Gizarte langintzaren esku-hartzerako prozesu teoriko-metodologikoa barneratzea.

2. Suposizio edo kasu praktikoen izaera eta ezaugarriak ezagutzea.

3. Kasu praktikoak ebazteko eredua ezagutzea eta aplikatzen jakitea.

Access prerequisites and admission criteria

Gizarte langintzan tituludunak.

Baldintzatutako adina: 25 eta 64 urte.

Level of learning experience according to EQF European Qualifications Framework

3. Maila.

ESCO, European Skills, Competences, Qualifications and Occupations competency frameworks

https://esco.ec.europa.eu/es/classification/skill_main#overlayspin

-Capacidades y competencias sociales y de comunicación (T4)

-Prestar asistencia y cuidados (S3)

-Ciencias sociales (K03)

Evaluation tests

  • Practical evaluations: 4. Tasks: (Practical exercises)

Activity directed to

  • Professionals

Organised by

  • EHU

In collaboration with

  •  Next Generation
  • Ministerio de ciencia, innovación y universidades
  • Plan de recuperación, transformación y resiliencia
  • Eusko Jaurlaritza/ Gobierno Vasco

Directors

Ainhoa Berasaluze Correa

UPV/EHU, DIRECTORA DEL CURSO

AINHOA BERASALUZE CORREA https://orcid.org/0000-0002-6592-535X Doctora en Sociología por la EHU (2010) con calificación sobresaliente Cum Laude, Diplomada en Trabajo Social por la EHU (1995), Licenciada en Antropología Social y Cultural por la EHU (2003), Master Universitario en Criminología por la EHU (1999) y acreditada como Supervisora (2012) de acuerdo a los estándares establecidos por ANSE (Association of National Organisations of Supervisión in Europe). Profesora Agregada (desde 2011) del Departamento de Sociología y Trabajo Social de la Universidad del País Vasco. Docente en la Facultad de Relaciones Laborales y Trabajo Social, concretamente, en el Grado de Trabajo Social. Vicedecana de Prácticas del Grado de Trabajo Social (2007-2017). Directora del título de experto universitario Gestión e Innovación en Servicios Sociales EHU 2018-2020. Directora del título de experto universitario Supervisión en contextos de acción social EHU 2021-2024. La actividad investigadora se ha desarrollado en relación a los Servicios Sociales y el Trabajo Social, y toda la producción científica está vinculada a esta temática. Miembro del grupo de investigación Parte Hartuz de la EHU.

Speakers

Ainhoa Berasaluze Correa

UPV/EHU, DIRECTORA DEL CURSO

AINHOA BERASALUZE CORREA https://orcid.org/0000-0002-6592-535X Doctora en Sociología por la EHU (2010) con calificación sobresaliente Cum Laude, Diplomada en Trabajo Social por la EHU (1995), Licenciada en Antropología Social y Cultural por la EHU (2003), Master Universitario en Criminología por la EHU (1999) y acreditada como Supervisora (2012) de acuerdo a los estándares establecidos por ANSE (Association of National Organisations of Supervisión in Europe). Profesora Agregada (desde 2011) del Departamento de Sociología y Trabajo Social de la Universidad del País Vasco. Docente en la Facultad de Relaciones Laborales y Trabajo Social, concretamente, en el Grado de Trabajo Social. Vicedecana de Prácticas del Grado de Trabajo Social (2007-2017). Directora del título de experto universitario Gestión e Innovación en Servicios Sociales EHU 2018-2020. Directora del título de experto universitario Supervisión en contextos de acción social EHU 2021-2024. La actividad investigadora se ha desarrollado en relación a los Servicios Sociales y el Trabajo Social, y toda la producción científica está vinculada a esta temática. Miembro del grupo de investigación Parte Hartuz de la EHU.

Registration fees

If the microcredential has already started there will be no refund of the enrolment fee. 


RegistrationUntil 08-09-2025
88,83 EUR

Venue

Online

Online

Sustainable development goals

Agenda 2030 is the new international development agenda approved in September 2015 by the United Nations. This agenda aims to be an instrument to favour sustainable human development all over the planet, and its main pillars are the eradication of poverty, a reduction in equality and vulnerability and fostering sustainability. It is a unique opportunity to transform the world up to 2030 and guarantee human rights for all.

Sustainable development goals

1 - No poverty

Putting an end to poverty in all its forms, all over the world. Key issues: eradication of extreme poverty, reduction of poverty and vulnerability, social protection, access to basic services, fostering the resilience of poor and vulnerable people, development cooperation, solid legislative frameworks.

More information
1. An end to poverty

3 - Good health and well-being

Guarantee a healthy life and foster the well-being of all people of all ages. Key issues: universal healthcare coverage, sexual and reproductive health, reduction in the number of road accident casualties, pollution and chemical products, reduction in maternal and neonatal mortality, the end of epidemics such as AIDS, combating hepatitis and other water-borne diseases, drug and alcohol prevention, control of tobacco.

More information
3. Health and well-being

4 - Quality education

Guarantee quality education that is inclusive and equitable and foster opportunities for lifelong learning for everyone. Key issues: free-of-charge, equitable and quality education, access to higher education and training on an equal basis, education for sustainable development, suitable education centres for persons with disabilities, and safe, non-violent and efficient learning environments.

More information
4. Quality education

10 - Reduced inequalities

Reduce inequality in countries and between them. Key issues: promotion of the social, economic and political inclusion of all people, equal opportunities, fiscal, wage and social protection policies to favour equality, migration and the policies that affect it, official assistance for the development, regulation and supervision of world institutions and markets.

More information
10. Reduction of inequality